B
**BORTTAGEN**
...jag skulle släppa ut hästarna så är min fjording helt "knäpp". Han kastar sig mot väggarna i boxen (så som han gör när han kliar sig) sen kastade han sig ner på golvet, låg i några sekunder, reste på sig och kastade sig mot väggen igen för att sen lägga sig igen. Han märkte nog inte ens att jag var där. FIck på honom grimman och gick ut ur stallet, han steppade rundor mkt (brukar han aldrig göra). NÄr han släpptes i hagen sprang han iväg (ovanligt) annars brukar han alltid ställa sig och vänta på stoet. Först sprang han en runda sen la han sig ner i några sekunder, rullade inte utan låg bara.
BLev riktigt rädd att det var något fel på honom.
Han hade bajsat normalt under natten, duckit och ätit som vanligt. När han släpptes ut i hagen åt han gräs.
Först tänkte jag på kolik, men jag vet inte... NÄr min lille häst hade kolik var han helt tvärtom, han rörde sig inte ur fläcken utan låg och rullade, vägrade äta eller dricka. Jag tyckte att det verkade som det kliade väldigt mycket, löss kanske?? Hittade inga. Hade ingen chans att stoppa in en temp i morse, så jag vet inte om han hade feber.
När stoet kommit ut var han som vanligt, de gick i väg och åt. Han sedan varit som vanligt hela dagen. Skrittade en liten runda nu ikväll.
Vad tror ni detta var?
BLev riktigt rädd att det var något fel på honom.
Han hade bajsat normalt under natten, duckit och ätit som vanligt. När han släpptes ut i hagen åt han gräs.
Först tänkte jag på kolik, men jag vet inte... NÄr min lille häst hade kolik var han helt tvärtom, han rörde sig inte ur fläcken utan låg och rullade, vägrade äta eller dricka. Jag tyckte att det verkade som det kliade väldigt mycket, löss kanske?? Hittade inga. Hade ingen chans att stoppa in en temp i morse, så jag vet inte om han hade feber.
När stoet kommit ut var han som vanligt, de gick i väg och åt. Han sedan varit som vanligt hela dagen. Skrittade en liten runda nu ikväll.
Vad tror ni detta var?