Alexandra_W
Trådstartare
Jaha, nu har jag drabbats av I-landsproblem. Förutom att jag muttrat mig igenom två ridsportsbutiker för att få tag i utrustning i RÄTT mörkbrun nyans *stön* så har ett annat problem uppenbarat sig. Jag har normalt grått som färg till hästen. Ljusgrått helst (men ibland blir det ju mörkgrått med, beror ju på vad som finns), och 'silver' när det gäller spännen, dekor (t ex passpoaler) etc.
Nu har jag iaf lyckats hitta ett träns (billigt dessutom, ska se om jag kan klämma in huvudet i ponnystorlek annars får jag beställa ett cob) och stiglädäder i rätt nyans. Tyglar jobbar jag för närvarande på. MEN.. jag inser till min fasa (alternativt: jag inbillar mig/har fått för mig) att brunt och grått inte går såå bra ihop. Och där rasade hela min världsbild Skämt åsido, alternativ färg på schabrak, lindor, flughuva och liknande behövs.
Jag har en skimmel så borde ju vara ENKELT.. kan man tycka.. om det inte vore för att:
Jag HATAR rött (och rosa, och lila)
Jag vill INTE ha marint eller grönt (oavsett grön nyans)
Jag vill INTE ha vitt eller creme/champagne/ljusgult
Jag tycker INTE svart eller ljusblått gör sig med brunt läder.
Eh, jag har ett problem. Enda jag kunde tänka mig av det ganska skrala utbud som fanns i affären idag var något de kallade för kamel. Jag skulle vilja kalla det ljusbrunt. Helt okej sett till färgen, passpoal i två bruna nyanser, helt okej det med. Fast blir det inte liiite för mycket 'kaka på kaka' med fan brunt överallt? Men vad finns det för andra färger egentligen liksom, sand? Men förutom det?
Snälla, säg att jag missat någon uppenbar lösning tack
Nu har jag iaf lyckats hitta ett träns (billigt dessutom, ska se om jag kan klämma in huvudet i ponnystorlek annars får jag beställa ett cob) och stiglädäder i rätt nyans. Tyglar jobbar jag för närvarande på. MEN.. jag inser till min fasa (alternativt: jag inbillar mig/har fått för mig) att brunt och grått inte går såå bra ihop. Och där rasade hela min världsbild Skämt åsido, alternativ färg på schabrak, lindor, flughuva och liknande behövs.
Jag har en skimmel så borde ju vara ENKELT.. kan man tycka.. om det inte vore för att:
Jag HATAR rött (och rosa, och lila)
Jag vill INTE ha marint eller grönt (oavsett grön nyans)
Jag vill INTE ha vitt eller creme/champagne/ljusgult
Jag tycker INTE svart eller ljusblått gör sig med brunt läder.
Eh, jag har ett problem. Enda jag kunde tänka mig av det ganska skrala utbud som fanns i affären idag var något de kallade för kamel. Jag skulle vilja kalla det ljusbrunt. Helt okej sett till färgen, passpoal i två bruna nyanser, helt okej det med. Fast blir det inte liiite för mycket 'kaka på kaka' med fan brunt överallt? Men vad finns det för andra färger egentligen liksom, sand? Men förutom det?
Snälla, säg att jag missat någon uppenbar lösning tack