I dag har vi tränat 2,5 åringen

Rotterö

Trådstartare
I dag tog vi en promenad. Hade sto med som följe häst.
Han hade träns gjord och vojlock på sig.
Vi skulle gå en liten promenad . Men det gick så bra så vi gick hela våran rid runda. 6km utan några problem.
Han gick förbi allt utan att ens titta.
Enda gångerna då han ville kolla var då vi gick för bi andra hästar.
3 gårdar med hästar 1 gård med tjurar.2 gårdar med kalkoner o höns.
Bilar, buss ,lastbil.
Ja det hände så mycket. Han var ko lugn.
Det är kul när det går så bra.

Sv: I dag har vi tränat 2,5 åringen

Gud vad roligt! Visst är det kul med unghästar, fast de kan reta gallfeber med flit, på en:p
Har en 1 1/2 åring, som jag gör samma sak med, som du gjorde, o han är jätte snäll o lugn:love: . Älskar nya upptåg, o utforska allt han kan hitta i både skog o mark, o i ridhuset.

lycka till i fortsättningen! När har ni planerat att börja hänga på honom?

MVH:banana:

Vi skall hitta en passande sadel först.
Men det blir nog snart.
Skall iväg o rönta ett framm knä. Som är vätske fyllt.
Sparkad i våras. Har haft vet 2 gånger här. Han säger att det inte är någon fara. Han har inte haltat någon gång. Men skall kolla med bild. Kanske de tömmer knät.

Ja det är kul med de små. Men visst testar dom och busar.

Låter kul. Jag gör samma med min snart tvååriga lilla hingst. Fast vi går ensamma nu. Otroligt kul tycker jag det är att vara ute och gå med honom.

Lycka till i fortsättningen.

Liknande trådar

Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 622
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 725
Hästhantering Hej! Till mitt problem: Har en häst jag köpte i augusti. Har stått hos uppfödaren hela livet. Aldrig varit några bekymmer att lasta/åka...
2
Svar
37
· Visningar
3 973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka