I ca v20 med den förstfödda?

Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Testa och ligg på rygg och lägg en fjärkontroll på magen då brukar man se tydligt fjärkontrollen gunga till när bebisen sparkar!

Nja... tvivlar starkt på att det funkar på mig ännu. Men om några veckor kanske.
Tror att jag kände en mjuk liten, diffus knuff igår kväll när jag lagt mig men det är ju så djupt inne och ovanpå ligger ju ett ganska tjockt lager av fett och muskler. (moderkakan kanske också är däremellan ?)
Så att det skulle hända NÅT ö h t ovanpå magen tvivlar jag starkt på... som sagt... :p
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Okej nu har jag tagit bilder... Så här ser jag ut just nu (v20+3):
sidanv20.jpg


Men det är inte från en platt mage till det utan det fanns en bula av fett/gaser där innan också ... :angel: Så säg att hälften är bebben och hälften min normala tjocka mage. ;)
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

eee.... tjocka mage? Hälften?
:crazy:

Äh, kom igen; du kan inte ha varit tjock på en fläck! ;)

Tjock o tjock.... ville bara påpeka att det finns ett lager fett där också, jag inte den där pinnsmala... se här vilka hemska valkar :p (i somras innan strax innan graviditeten):
minmageibikini.jpg


Men det där är när jag är som smalast... tränade hårt för att se ut så där till sommaren. Brukar ha några kilo till vanligtvis.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

SÅ stor kan man säga att min mage är! (och jag i ungefär samma "hull" ;))

Ska försöka att fixa en bild... men sambon jobbar kväll och har ingen som kan ta kort just nu. Imorn kanske!

Intressant intressant... mera!

Jo, sådär ser jag nog också ut i vanliga fall. :)

Har du ingen självutlösare på kameran? Då är det bara att sätta den på samma ställe var vecka (tips är framför en spegel så ser du om du kommer med i bild också ;))

När jag kommer hem till Irland ska jag uppdatera min växande magfilm så ska du få se den. Hittills har den växt som mest mellan 22 och 27, nu står den stilla och blir bara hårdare typ...
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

när jag var i v 20,så hade jag gått upp ca 5kg,hade knappt ngt mage! mådde ganska bra! jag gick upp totalt 11kg.gick ner ca 5kg dan efter förlosningen ,4kg ca 1v efter förlossningen. tyvärr så rör ja mej inte så mkt å har slutat amma ,så jag väger ca 3kg mer än innan jag blev gravid men jag ska börja träna nu
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Nja... tvivlar starkt på att det funkar på mig ännu. Men om några veckor kanske.
Tror att jag kände en mjuk liten, diffus knuff igår kväll när jag lagt mig men det är ju så djupt inne och ovanpå ligger ju ett ganska tjockt lager av fett och muskler. (moderkakan kanske också är däremellan ?)
Så att det skulle hända NÅT ö h t ovanpå magen tvivlar jag starkt på... som sagt... :p

Funkade på mig redan i v.16, kände absolut inga sparkar, såg ingenting och moderkakan i framvägg.

Men fjärrkontrollen förstärker bebisen sparkar väldigt mycket, man ser de inte på magen men man ser fjärrkontrollen gunga till! Tycker absolut du ska testa.
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Aha okej... får väl testa då! :idea:
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

När jag var i ca v 20 så syntes inte magen än. Tror att jag hade gått upp ca 2-3 kg på ett ungefär, minns inte detaljerna längre. Är ju snart 2 år sen :D

Jag vet att jag gick upp sammanlagt 12 kg i alla fall, och att min mage var väldigt liten hela graviditeten. Dom flesta gissade på ca 6:e månaden när jag bara hade några dagar kvar tills jag skulle föda.
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Såhär såg jag ut i v 20.
Photo_18942_624563.JPG

Gått upp ca 2-3 kg tror jag där.
Är nu i v 24, har gått upp 4 kg och nu börjar jag ha riktig mage. Köper nya byxor varje vecka för att jag växer ur dom gamla. :rofl:

Första sparken kände jag ungefär i v 16 och sambon kunde känna att det sparkade ute på magen första gången i v 20/21 ungefär.
Nu i v 24 kan han känna att det sparkar varje dag. Tror nästan att jag måste ta nya bilder på magen snart, för nu går det fort i tillväxten!
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Min mage svullnade rätt så omgående, men det såg inte ut som något bebismage ine :) I vecka 20 så syntes inget utanpå kläderna heller om jag bara hade en collegetröja eller så på mig. Sparkar började lite smått i vecka 19, men det tog kanske 1 vecka innan jag var säker på vad det var :) Då hade jag gått upp 2 kg. Visst är det frustrerande att vara halvvägs och inget syns :D
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

När jag var i ca v 20 så syntes inte magen än. Tror att jag hade gått upp ca 2-3 kg på ett ungefär, minns inte detaljerna längre. Är ju snart 2 år sen :D

Jag vet att jag gick upp sammanlagt 12 kg i alla fall, och att min mage var väldigt liten hela graviditeten. Dom flesta gissade på ca 6:e månaden när jag bara hade några dagar kvar tills jag skulle föda.

Så hoppas jag att det blir för mig med! :banana:
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

. Visst är det frustrerande att vara halvvägs och inget syns :D

Ja... man är liksom i "ingenmanslandet" på nåt sätt.... Definitvt gravid men det märks inte (för nu mår man också bra för det mesta och har inga sånna fysiska symton).
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Sen 10-15 veckor senare så kommer man att undra varför man ens längtade efter den där magen *fniss*

Hur som, man är inte ensam eller onormal för att man är en smalis kring vecka 20. Även om det ibland kändes som så när jag själv var där :) Sen går det snabbt...
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Sen 10-15 veckor senare så kommer man att undra varför man ens längtade efter den där magen *fniss*

Jo jag förstår att man senare inte alls tycker det är så himla "mysigt" att ha sån stor mage. :crazy: Men man vill ju bara att tiden ska gå fort nu!! Orkar inte vänta liksom, och då vill man att det ska HÄNDA grejer ;) och när magen ännue knappt växt nåt så blir man lite "det händer ju ingenting!".

Hur som, man är inte ensam eller onormal för att man är en smalis kring vecka 20. Även om det ibland kändes som så när jag själv var där :) Sen går det snabbt...

Nej jag har märkt det nu att många är minst lika små om magen som jag vid det här laget... Så känenr mig inte onormal alls längre! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Ponnyer på (nästan) fri tillgång?

Omröstningar

Tillbaka
Upp