I ca v20 med den förstfödda?

A

anyone

Ni som är längre gångna/redan fött får också svara men frågorna gäller när man är i ca v20 (kanske v19-21) och med förstfödda.

Hur stora är ni nu? Har ni gått upp nåt? Har ni kännt av lillen än? (sparkar eller så) Hur mår ni?

Själv har jag bara en pyttekula på magen (syns ej att jag är gravid om man inte vet om det) och bara gått upp 1.5-2kg (är 169cm lång och NU 67kg).
Trodde att jag skulle få framåtflyttad BF på UL:en i måndags men fick istället en vecka tidigare BF. :idea:
(den är alltså normalstor och t o m äldre än jag trodde TROTS att det knappt syns alls på mig än! Men tydligen är min livmoder bakåtliggande enligt BM vid inskrivningsbesöket och sen har jag väl starka magmuskler än så länge... är ganska vältränad)

Har inte känt av den lille, vad jag VET än, heller och på UL:en såg jag hur den rörde sig men jag kände det inte! (var i v19+6 då)

Dock har det nån gång bubblat lite annorlunda i min mage... framför allt för ett par veckor sen kände jag det ett par-tre ggr. Men jag har en orolig bubblig mage :o så är inte säker på var det där bubblandet kom ifrån... :angel:.

Jag mår helt okej nu men har mått illa i v.6-12 ungefär. Och har mer eller mindre problem med magen till o från... mest pga gaser men ej förstoppad nånting (snarare tvärtom :angel:).
Är jättepigg vissa dagar och andra dagar dödstrött.
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Jag är i v34 nu. I vecka 20 var jag redan tydligt gravid (min mage kom tidigt och är nu stooooor). Just i vecka 20 var första gången jag tydligt kunde urskilja bebisrörelser. Innan var jag mest osäker på om det var gaser eller ngt annat. ;) Jag hade säkert gått upp kring 10 kg i vecka 20 (nu är jag uppe i +22 kg).

Det är säkert bebis du känner när du känner "bubblet". Om ett tag kommer du säkert tydligt känna att DÄR var faktiskt en spark!

Jag tycker nog att bebis rörelser är det absolut mest roliga och fantastiska med att vara gravid.
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Hur stora är ni nu? Har ni gått upp nåt? Har ni kännt av lillen än? (sparkar eller så) Hur mår ni?


Är i v 21 nu och jag har gått upp runt 6 kg ungefär. Känner mig ganska stor och tung eftersom jag är rätt smal i vanliga fall. Det syns iallafall på mig att jag är gravid.

Jag har känt av min lill* sedan v 17, i början var det mest "bubbel" i magen men de senaste två veckorna har h*n sparkat som bara den. Sambon kan känna utanpå magen tillochmed :love:

jag mår faktiskt oförskämt bra. Mådde illa mellan v 5 och 10 ungefär och då var jag också sjukt trött. Kring v 15 fick jag dessvärre foglossningar och det har varit otroligt jobbigt då jag inte kan rida eller mocka, och nu knappt böja mig ner för att linda benen utan att det gör svinont :cry:
Hoppas dock att det ska bli bättre.
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Jag tycker nog att bebis rörelser är det absolut mest roliga och fantastiska med att vara gravid.

Ja tror du jag längtar efter det! Men det komemr väl när som helst...
Har knappt hört talas om någon som inte känt av det vid det här laget (när man läst i tidningar o andra gravid-forum, frågat kompisar osv).
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Ja tror du jag längtar efter det! Men det komemr väl när som helst...
Har knappt hört talas om någon som inte känt av det vid det här laget (när man läst i tidningar o andra gravid-forum, frågat kompisar osv).

Det är nog väldigt olika.
Men bubblet som du beskriver låter onekligen som att det skulle vara bäbis.

Såhär i efterhand så tror jag att jag kände bäbis några dagar innan, men då trodde jag bara att det var vanligt magljud.
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

När jag var i v. 20 hade jag inte kännt någonting ännu. Första sparkarna kände jag någon gång i v. 22.

Så här såg min mage ut i v. 23:
http://i232.photobucket.com/albums/ee293/odugling/magebrjangrav.jpg?t=1192712961

Men trotts att den inte syntes alls såpass länge så lyckades den växa till sig, nu är jag i v. 36+5 och ser ut som en valross. :angel:

Hihi okej, du verkar vara som mig då! (har annars sett bilder på gravida som redan i v12 ser ut så och iv20 är de skitstora! :eek:)

Jag har nog också bara en sån pyttekula just nu men jag har lite mer fett ovanpå den också. Den storleken på magen som jag har just nu är jag ganska van vid för när jag går upp några kilo så brukar den va så här stor av allt fett (och gaser)... :angel:

Vad skönt att få se och höra om nån annan som är lika liten omkring v20 och som inte hade känt av den helelr ännu...
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Är i v. 38+3, Beräknad ankomst 28/10

Hur stora är ni nu? För en vecka sen låg SF måttet på 35cm.
phpczszjd.jpg

Har ni gått upp nåt? Har gått upp 14 kg
Har ni kännt av lillen än? Japp, massor
Hur mår ni? Såååå less.

Och så läser jag lite ur min journal.

Vecka 22+4
Hur stora är ni nu? SF mått 24 cm
phpsh5hrr.jpg

Har ni gått upp nåt? I vecka 26 hade jag gått upp 7,3 kg.
Har ni kännt av lillen än? Kände sparkar runt v.19 och sen runt v.21 kände jag för första gången utan på magen.
Hur mår ni? Jag mådde bra då, jobbade fortfarande och red som vanligt, sen slutade jag både jobba och rida och då började jag gå upp mer i vikt och lägga mig normalt på SF-kurvan.



V. 20+2
phpjklqhx.jpg
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Mina magar har inte börjat synas förrän i v20. Det enda man kunde se på mig var att ridbyxlåren växte :D
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Jag tror du missuppfattade, man skulle berätta om när man var i vecka 20, inte hur man är nu, om man hade gått längre :)
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Nä jag körde dubbelt, både v.20 och nu ;)

Åhh vilka bekväma små magar vi haft! *saknar*
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Såhär såg jag ut i v 20



Jag hade gått upp typ 3 kg. Runt v 20 började jag nog känna bebisen, men har du en bakåtliggande livmoder kan det ju ta lite längre tid. I v 20 mådde jag toppen, lite foglossningar men inget allvarligt. Och jag längtade efter en riktig bebismage och trodde aldrig den skulle komma! Nu är jag i v 30 (29+1) och har en alldeles lagom kula (kan den sluta växa nu tack ;)).
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

SÅ stor kan man säga att min mage är! (och jag i ungefär samma "hull" ;))

Ska försöka att fixa en bild... men sambon jobbar kväll och har ingen som kan ta kort just nu. Imorn kanske!

Intressant intressant... mera!
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Jag ar i vecka 27 med tvillingar. I vecka 20 hade jag gatt upp ca 10kg :eek: - vagde ursprungligen 53kg till mina 163cm - och det mesta kom faktiskt de forsta 12 veckorna. Jag sag alltsa gravid ut ratt tidigt :D borjade med mammaklader redan i v9 :angel:
Men det ar bara mage och brost an sa lange....sa jag borjar se lite oproportionerlig ut nu :D
Trottheten forsvann efter v12, likasa illamaendet (jag spydde dock aldrig :banana:) och jag kande av de forsta rorelserna redan i v16.
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

I vecka 20 den här graviditeten hade jag gått NER 5kg pga illamående.
Nu i v 35 så har jag gått upp ca 7 kg från startvikten men 12 från när jag var som lägst.
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Jag är i slutet av v.19 och magen har växt otroligt mycket senaste veckan, har dock inga dagsfärska bilder.
I början av v. 18 såg magen ut så här...


Jag har gått upp minst 5 kilo redan :o
Igår kände jag dom första rörelserna som jag var säker på att det var barnet som var orsaken till, jag låg på mage och läste när jag kände någon "peta" jättelätt inifrån.
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Oj igår? Härligt!! Jag försöker också ligga på mage o slappna av, åsså puffa på magen lite o se om man får något "svar".

Är ju i v20 +2 nu iaf...
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Testa och ligg på rygg och lägg en fjärkontroll på magen då brukar man se tydligt fjärkontrollen gunga till när bebisen sparkar!
 
Sv: I ca v20 med den förstfödda?

Testa och ligg på rygg och lägg en fjärkontroll på magen då brukar man se tydligt fjärkontrollen gunga till när bebisen sparkar!


Eller när man blir betydligt större = Tar ett jätteskutt ned från magen och landar på golvet i tretusen bitar. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp