Hysterisk panik.. någon vaken??

OutOfService

Trådstartare
Det är väl antagligen ingen fara. Men min rygg har bråkat dom senaste dagarna mer än vanligt. I fredags morse högg det till i ryggen och strålade smärta ner i benet så illa att benet vek sig, detta hände 3 ggr. Har i helgen vart försiktig och det har bara huggt till nångång. Annars bara lite smärta/molande värk i benet och stickningar.

Är lite smått livrädd för diskbråck då en sjukgymnast varnade mig för drygt 1 år sedan att hon trodde det var det som var på g och min mamma är opererad för diskbråck. Så jag kollar ju hela tiden fler symtom dum som jag är. Och upptäckte nu att jag har känselbortfall på insidan av ena skinkan vid nr 2 öppningen och lite framåt och fick panik.. :cry::crazy:

Lugna mig!? :(

Sv: Hysterisk panik.. någon vaken??

Ja jag lyckades hålla mig från att åka in till KSS i panik i natt. Så nu ska till akuten i Lidköping efter att ha pratat med 1177.

Låter tyvärr som att det kan vara diskbråck. Har både en sambo och en kollega med det och de har haft liknande symptom :(

Ja det gör ju tyvärr det och området med känselbortfall har blivit större och är nu även på insidan av andra benet :/

Om du har känselbortfall in underlivet ska du in till akuten DIREKT. Men kom ihåg att andas oavsett.

Känselbortfall är verkligen inte bra! Skönt iaf att du är på akuten nu och får adekvat hjälp :)

Känselbortfall skiter dom högaktningsfullt i,jag har denna omgången haft ischias sen 4 okt och har flera ställen med "dommningar" har haft 2 olika läkare + röntgen (väntar nu på magnetröntgen) man får smärtstillande och rek.sjukgymnastik.

Vad har du för bra doktor? Jag har tid på söndag (fick kallelsen idag)

Ja han var snabb, men han vart lite nervös när jag inte kände när han peta mig i arslet :p

Inget diskbråck iallafall. Så smärtstillande, sjukgymnast och stränga order om att ta det lugnt tills det är bra.. så sjukskriven igen, yaaay! :(

Det beror på vart känselbortfallet sitter. Sitter det som i ts fall i ljumskar/underliv skiter det verkligen inte i det, vilket den snabba handläggningen visar. Vid övriga bortfall kan det faktiskt vara så att smärtstillande och sjukgymnastik är den bästa medicinen..

Precis, det hänger ju naturligtvis på vart känselbortfallet sitter. Har väldigt svårt att tro att dom skulle vänta med MR om man kommer in med känselbortfall i underlivet. För hade det i mitt fall visat sig vara diskbråck som orsakade känselbortfall hade det vart akutoperation . Hade jag kommit in och sagt att jag inte hade känsel i benet eller foten hade dom nog avvaktat.

Liknande trådar

Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 836
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar