Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hyr ut möblerat och det är i det närmaste hela havet stormar på det.När jag har hyrt ut min möblerad så har inga möbler flyttats på iaf
Jag förstår om någon inte vill bo med mina möbler, men då kanske manJag hyr ut möblerat och det är i det närmaste hela havet stormar på det.
Därför undrar jag.
Om man hyr möblerat vad förväntar man sig att få göra?
Folk är desperata, det finns ju nästan ingenstans att bo alls i det området.Jag förstår om någon inte vill bo med mina möbler, men då kanske man
1) skulle letat efter ett ommöblerat boende att hyra
Jag hade varit nöjd med att få möjligheten att få ta hand om mina möbler innan de drogs runt med på hela gården och bara släpptes hipp som happ här och där.2) fråga värden om det är ok att magasinera eller ställa alla möbler i ett rum...
Vanligt och vanligt... Det vet jag inte om jag kan svara på.Hur fungerar det egentligen?
Är det vanligt att den som hyr möblerar om och flyttar ut möbler i förrådet?
Jo men frågan är ju vad som kan räknas som normalt aktsam?Däremot borde väl både sunt förnuft och juridik ange att man ska vara normalt aktsam med de inventarier man förfogar över?
Fast du skrevJo men frågan är ju vad som kan räknas som normalt aktsam?
Flytta runt på grejorna är ju egentligen ganska så normalt.
Folk både möblerar om och byter bostad och det runtbärandet på möbler anses nog som normalt.
och då trodde jag att gränsen var passerad?Som det nu är så tror jag att vissa har blivit och kommer att bli förstörda.
Men tro räcker ju liksom inte för att agera.Fast du skrev
och då trodde jag att gränsen var passerad?
Det beror nog lite på hur man har gjort upp under tiden. När jag hyrde möblerat så fanns det en säng, sänglampa, köksbord, stolar och en soffa och lite porslin. Soffan kompletterade jag med ytterligare en soffa eftersom rummet var stort och vi behövde fler sittplatser. Porslinet ställde jag undan i ett av köksskåpen och använde mitt eget porslin, gardiner fanns inga så det satte jag upp osv. Men jag bodde på samma gård som hyresvärde och frågade om det var några frågetecken. Tex så stod det en trasig fåtölj bredvid soffan när jag flyttade in, hyresvärden varnade för att sitta i den i och med att den var trasig så den kom vi överens om att ta bort och hjälptes åt att bära undan den dit hyresvärden ville ha den. Däremot tyckte hyresvärden att jag kunde lämna mina saker när jag flyttade eftersom de var så trevliga, något jag inte gick med på...Hur fungerar det egentligen?
Är det vanligt att den som hyr möblerar om och flyttar ut möbler i förrådet?
Ah.När man flyttar ut så ställer man allt tillbaka exakt som det stod från början.
men OM man ser sina möbler å misstänker att de kan ta skada, kan man inte bara prata med de som hyr då?Fast du skrev
Och då trodde jag att gränsen var passerad?
Med vissa men med andra så är det inget som hjälper.men OM man ser sina möbler å misstänker att de kan ta skada, kan man inte bara prata med de som hyr då?
kasta ut dem då?Med vissa men med andra så är det inget som hjälper.
Det finns de som säger emot och de som säger javisst och struntar i det i alla fall.
I framtiden så skall jag välja hyresgäster efter andra kriterier än förut.
Jag jobbar på det men det är inte helt lätt.kasta ut dem då?