Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi hyr alltid via AirBnB och har bara haft en sämre upplevelse, som dock löste sig efter kontakt med kundservice på AirBnB som medlade mellan oss och hyresvärden så allt löste sig bra till slut. Just pga detta rekommenderar jag att hyra via ett företag då du ändå har lite mer rättigheter och möjligheter till hjälp om det skiter sig. Recensionerna från andra som hyrt är jätteviktiga, där förstår man ofta om stället är bra och vad som är mindre bra. Du får också ett skydd som kallas aircover om du bokar via dom.Jag tittar på airbnb i stället nu.
Hittat jättebra boenden. Men tror ni det finns flyg?
Fast jag litar faktiskt inte på betygen. Jag är beredd på att man köper lite grisen i säcken. Vi har bott på två betydligt sämre boenden av totalt 17. Så oftast stämmer beskrivningarna bra.Vi hyr alltid via AirBnB och har bara haft en sämre upplevelse, som dock löste sig efter kontakt med kundservice på AirBnB som medlade mellan oss och hyresvärden så allt löste sig bra till slut. Just pga detta rekommenderar jag att hyra via ett företag då du ändå har lite mer rättigheter och möjligheter till hjälp om det skiter sig. Recensionerna från andra som hyrt är jätteviktiga, där förstår man ofta om stället är bra och vad som är mindre bra. Du får också ett skydd som kallas aircover om du bokar via dom.
Går säkert att hitta bra boenden via blocket också, men jag vet inte hur mycket skydd och hjälp man får om det skiter sig. Typ man kommer fram och det finns inget boende, eller inte går att checka in, eller blivit dubbelbokat, visar sig ha mycket dålig standard etc.
Varför inte då?Fast jag litar faktiskt inte på betygen. Jag är beredd på att man köper lite grisen i säcken. Vi har bott på två betydligt sämre boenden av totalt 17. Så oftast stämmer beskrivningarna bra.
Mvh Miks
Det finns numera Aircover på airbnb som ska täcka sen avbokning från värden. Hur det fungerar i praktiken vet jag inte.Det jag tycker är lite läskigt är att Airbnb värden kan avboka sent så har man otur så har man inget boende när man kommer fram. Läste nämligen om folk som typ landade mitt i natten och när dom slagit på telefonerna efter flyget så har det funnits meddelande att deras boende är avbokat. När vi åkte senast innan Coronan så hade vi med oss våra små hundar så då vågade vi inte chansa utan bokade via Hotels.com istället. Dock så visade det sig oxå att det var ngn privat aktör så det var lite snopet.. Men rummet var fint om än dåligt städat under sängen. Så då klagade vi och slapp den extra avgift som annars skulle tillkomma för städning efter vi åkt. Var även lite lustigt för vi fick en kontaktperson iom städningen så när vattenkokaren gick sönder så smsade jag att the waterboiler is broken. Och då kom hon farande i panik med en varmvattenberedare.. Jag antar att jag skulle skrivit electric kettle men lite svengelska smög in där.
Ja det vore ju intressant att veta för det är ju inte såå kul att börja leta nytt boende mitt i natten tex.Det finns numera Aircover på airbnb som ska täcka sen avbokning från värden. Hur det fungerar i praktiken vet jag inte.
Nej verkligen inte!! Ska bo på airbnb en del om två veckor och såg just att det stod något om att boendet har ”aircover skydd” men gick inte in och läste hur det fungerar i detalj.Ja det vore ju intressant att veta för det är ju inte såå kul att börja leta nytt boende mitt i natten tex.
Därför att när vi bott på de sämre ställena så har värden valt att inte sätta betyg på oss därför att denne vetat att vi inte är nöjda. Då publiceras vårt betyg först två eller tre månader senare. Det tycker jag är skitdåligt.Varför inte då?
Jag går jättemycket efter vad det står och det har alltid stämt väl överens. Framförallt tycker jag det är bra när de mindre bra sakerna skrivs ut som exempelvis lite för hård säng, ta med öronproppar då det låter mycket från gatan, jobbig backe upp till lägenheten etc. Väljer bort ställen som fått mycket negativa kommentarer eller enbart har haft få gäster eller liknande.
Jasså, då förstår jag. Det är dåligt såklart!Därför att när vi bott på de sämre ställena så har värden valt att inte sätta betyg på oss därför att denne vetat att vi inte är nöjda. Då publiceras vårt betyg först två eller tre månader senare. Det tycker jag är skitdåligt.
Mvh Miks