Hyra babyskydd

Bollen

Trådstartare
När man hyr ett babyskydd, får man då ett nytt eller är det använt?
Vad har ni betalat?
Hur länge hade ni skyddet?
Jag antar att det kan skilja sig mellan olika uthyrare...

Sv: Hyra babyskydd

här vi oss är det "begagnade" som hyrs ut, min mamma hyrde till min lillasyster för några år sen och fick då ett riktigt slitet...
vi valde därför att köpa begagnat, blev tillochmed lite billigare och ingen tidsbegränsning :)

vi resonerade som så...
att köpa ett begagnat så har det oftast bara använts till 1 barn och de flesta är rädda om det för de vill sälja
att hyra så har det troligtvis använts till flera barn och att vissa kanske inte är lika rädda om det eftersom de ändå bara ska länma tillbaka det
nu generaliserar vi kanske lite väl mycket men men

dessutom kan vi kanske sälja och få tillbaka en liten del :)

men maila och fråga aktuell butik så får du veta pris, tid och om de är beganade, så gjorde jag här :)

Vi fick vårat (använt till ett barn) och sålde det sedan utan problem för halva inköpspriset. Dvs nu när vi ska ha en nr2 tvekar vi inte - vi köper nytt och säljer begagnat när vi är klara och har därmed samma pris som hyrpriset men nytt och fräscht samt den modell vi vill ha och så länge vi vill.

Jag har fått höra att en av få saker som man inte ska köpa begagnat/hyra är just babyslydd. Man vet inte va det varit med om och hur och vart det varit förvarat. Kan ha legat länga tex för varmt och blivit torrt eller blivit tappat i marken, risk för sprickor. Att det är som att köpa en begagnad ridhjälm.....Men vad vet jag. Är självklart skillnad att köpa/låna från någon man känner.

Senast ändrad:

jag hade hört samma, men kändes ändå bättre att köpa ett begagnat än att hyra till halva nypriset...
just pga det vi hört om de hyrda...

Nej ska vi köpa så köper vi ett nytt, vill inte chansa. Vi sålde ju det förra utan problem.
Men jag ska kolla upp det här med att hyra i "min" affär. Men då bara om man får ett nytt...

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: Fille
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
471
Senast: Fetaost
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 558
Senast: Queen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
528
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka