Hypotetisk fråga...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sussisus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 5 616
Ja, såklart jag vet att en isabell är en fux med gulanlag. Det jag menade var att varför ta in en hingst "vem som helst" när den "bara" är fux. Det finns ju massor med BRA och GODKÄNDA fuxhingstar att välja på.

Till alla:
Här har jag en annan bild på Bellonard.
Just denna bild finns på mitt StarPhoto-album GullaLill (där det bara finns Bella-hästar :love:).

Har inte boken framme men kan inte flaxgenen ligga dolt?Jag har inte alls kollat detta eftersom det inte ligger så mkt åt mitt intressehåll. ;)

Tänkte bara på Shady som fick sin fuxfölis e Stanford som hade ljus svans? :confused:

Labrador har ju flera gånger lämnat fuxar med ljus man och svans...och inte kunde jag se någon ljus man och svans på Labrador självt när jag var där.Det var inga utav avelsstona där heller som hade det.Hur ligger det till? :confused:Nyfiken! :D

Tycker den där hingsten liknar en "lemonsilla" ;)...var det inte så det hette i boken?Vart sjutton har jag den nu då...åhhh :crazy:

Flax-genen är ju recenssiv, men det borde dykt upp ett antal i så fall om Bernstein hade anlaget.

Men Bellonard är isabell och inget annat, sen vad puckona SKRIVER att han är för färg är en helt annan sak. Borde inte egna "rasföreningen" kunna sina färger...

Sv: Hypotetisk fråga...

Hei! Jeg har selv stelt Bellonard i rundt et år.
Han er gullfarget, med lys man.
Har står p.t i Norge og har gjort det i over 2 år.
Manen hans er mot hvit.
Hvis dere skal avle på en hest med godt gemytt og elegant gange så er dette hingsten

Sv: Hypotetisk fråga...

Här kommer lite bilder på bellonard som visar!

12961955.jpg

12961956.jpg

12961958.jpg

12961959.jpg

Liknande trådar

Avel Blev förvirrad av att läsa på asvh:s sida så jag frågar här. Vad har följande häst för färg på sina papper? Avkomma e. godkänd...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka