hyposensibilitering

em-pirre

Trådstartare
Hunden (som de flesta av er vet) har en massa allergier, och vi har haft en del problem som försvann då vi började barfa. Trodde jag. Matallergin har vi fått kontroll på, så inga problem där. Folk berömde hennes fina päls och muskler ännu i Juni. I Juli började ögonen rinna (vilket är snyggt på en vit hund...), pälsen blev dålig och vi kom in i en ond cirkel av svamp-hudinfektion-svamp-hudinfektion...

Till sist blev det Amoxillin samtidigt som Nizoral under en längre tid, och ett avslut med kortisoninjektion.

Har äntligen kommit ur sensommarens allergispiral, och har beställt "vaccin" för bl.a. gråbo och några gräs. Nu hoppas vi på resultat också. Får vänta tills nästa sommar för att se resultat.

Jag vet att flera här har hundar med samma behandling. Har ni några tips eller "tänka på" angående hyposensibiliseringen? Injektionerna borde jag klara utan problem (är ju van med att tvångsinjicera aggressiva gubbar på psyk) och hunden tycker bara det är kul då någon petar på henne.

Några problem? Svårigheter? Biverkningar? Smarta tips?:idea:

IMG_4186.jpg

En bild från då besvären började komma tillbaka

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hur skulle ni göra? Vi har tagit över en underbar omplacerings-hund (1-årig dalmatiner-hane). Det har fungerat väldigt bra och han är...
2
Svar
24
· Visningar
2 262
Senast: GaurdianAngel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar