S
Skumbananen
Vi vill få bort bokhyllorna i vardagsrummet då rummet är ganska litet. Vi funderar på att istället ha en hylla längs taket, är det någon som har så som kan tipsa om hur man gör och gärna visa bilder?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja precis, jag tror du har rätt i det. Blir nog väldigt tungt när man drar upp böcker och sådär.
Inte? De har ju sex stycken bamseskruvar i väggen! Lämnar inga snygga märken
Men det finns ju såklart hyllor som har fästena uppåt, där fästena också sitter så att de drar upp hyllan "utifrån".
Man kan sätta konsollerna "åt andra hållet" Så hyllorna hänger i konsollerna i stället för att ha dem på undersidan. Då syns de inte.
Fd ägaren till min lägenhet hade satt upp en Lack-hylla med egenhändigt inbyggda spottar i över sängen. Hyllan satt kvar när jag flyttade in. Jag placerade min säng på samma ställe så det blev ju bra med att ha kvar hyllan. Då fick jag sänglampor. Tills jag en dag kom hem från jobbet och hittade hyllan över huvudkudden. Han hade använt för klena skruvar, för få och på sikt orkade inte skruvarna med belastningen. Jag hade inga grejor på hyllan. Hade detta hänt på natten hade jag inte haft någon näsa kvar. Nu klarade jag mig undan med fula hål i väggen och att det lossnade bitar av tapeten när hyllan trillade ned.Inte? De har ju sex stycken bamseskruvar i väggen! Lämnar inga snygga märken
Det är betongvägg där Lack-hyllan var uppsatt i min lägenhet. Det hade kanske funkat om hylluppsättaren hade haft rejälare skruv och bättre plugg.
Just så tenderade vår lackhylla oxå att göra då den blev tungt belastad...Jag vet en som testat och hela ställningen vek sig. Dvs den satt kvar i väggen, men ställningen vek sig och hyllan gled av. Inte bra
"Häng-lösningar" som den Pooh visar är ju snygga, men jag tycker inte heller det stör med konsoller om man väljer rätt modell.
Jag vet en som testat och hela ställningen vek sig. Dvs den satt kvar i väggen, men ställningen vek sig och hyllan gled av. Inte bra