Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Hur snabbt efter födseln har ni tvättat era bebisar (inte bara torkat av med fuktig tvättlapp utan badat)?

Hur nogrann ska man vara med nappflaskor till nyfödd? Räcker det med att diska noga för hand med diskmedel eller ska man koka efter varje användning?
 
Sv: Hygien??

Fem dagar var vår bebis när han badade (i diskhon :p ) för första gången.

För små nyfödingar är det nog bäst att koka flaskor och nappar, åtminstone en gång per dag.
 
Sv: Hygien??

Hur gör man när man kokar nappflaskor? :confused:
Typ som när man kokar potatis eller liknande? *dålig jämförelse* men ni fattar nog vad jag menar. :crazy:
 
Sv: Hygien??

Mulles_matte skrev:
Hur gör man när man kokar nappflaskor? :confused:
Typ som när man kokar potatis eller liknande? *dålig jämförelse* men ni fattar nog vad jag menar. :crazy:
Japp, precis som när du kokar potatis :p ! Det brukar stå att man ska koka dem innan första anv. i ca 5minuter.
 
Sv: Hygien??

Vi badade första gången på BB, så han var kanske två dagar... Sen badar vi minst en gång i veckan, oftare numera...

Nappflaskor, till Elin som var knappt en månad när hon började bli flaskad så diskade vi dem noga och koka dem kanske en gång i veckan, men då fick hon flaska fyra gånger om dagen och vi hade kanske två tre flaskor...
Med henne var vi väldigt noga med att koka vattnet, ganska så långt upp i månader, tills vi insåg att vi gav henne vanligt vatten att dricka och kokade vattnet till ersättninge... :crazy: Så kan det vara när man inte tänker på vad man håller på med utan det går på rutin...:D
 
Sv: Hygien??

Vår son badade första gången vid 12 dagar, 2 dagar efter naveln trillat av. Ville vänta eftersom första sonens navel inte trillade av på 14 dagar ens :crazy:
 
Sv: Hygien??

Sara badade för första gången när hon var en vecka (d v s ett par dagar efter att vi kommit hem från BB).

Jag kokar nappar och flaskor när de är nya, efter det är jag lite mer slarvig :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 539
Senast: Modest
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 491
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 561
Senast: Voeux
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp