Hvilket hodelag har dere?

V

VerIng

Vallaken min skal få seg nytt hodelag, og jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilket jeg skal kjøpe... Jeg liker å kjøpe kvalitet, så det må gjerne koste litt. Vil gjerne høre hva dere har, og dere må gjerne legge inn bilde;) !

Sv: Hvilket hodelag har dere?

Det fra Stübben er kjempeflott. Er neseremmen stor eller liten synes du? Min hest har litt stort klumpet hode, så han må ha en neserem som er ganske bred over mulen.

Ja, det hadde vært kjempeflott:). Da kan jeg sammenligne med den jeg har som er alt for liten.

Hallo Vering....Mixer på "Buketur" ;)

Lille Bustekurre har Alliunn rundsydd til vanlig og et Ástund med "ekstrapynt" på stevner.
Vanlige lærtøyler m stoppere.
Veldig fornøyd med dem begge,men om ponnisen din er litt grov i hodet er det nok penere med litt kraftigere remmer.
Top Reiter har jo en hel masse,kanskje noen der?

AliiUnn Rundsydd :

PortrettKurreogNina_1.jpg

Ástund m. påmontert pynt:

http://i30.photobucket.com/albums/c343/NinaFesche/IMG_5142_1.jpg

Fiiine Kurre:love: ... Han er så vakker deg gutten din.
Begge hodelagene var fine, likt spesielt godt det med pynt på. Jeg liker godt rundsydde hodelag, men jeg tror også at det blir penere med et som har bredere remmer til hesten min. Det som er så dumt er at nettsidene viser aldri hodelag noe bra. Dårlige små bilder. Så det er vanskelig å bestille over nettet synes jeg:mad: .

Nu har jag måttat lite. :) Nosgrimman är 2,5 cm bred och ungefär 60 cm lång, allt som allt (alltså nosremmen). Själva remmen som ligger över nosryggen, från ring till ring, var mellan 27 och 30 cm lite beroende på hur man mätte. Tyckte det lär stort!:eek: Visste inte att min lilla häst var fullt så grov.

Hoppas det var till nån hjälp. :)

Tusen takk for målene:). Jeg skal se om jeg finner et målebånd her, så får vi se om det er større enn den jeg har. Er litt i tvil om det kanskje vil vært finest med en vanlig høy neserem til han, men jeg liker at det er litt tradisjonelt islandsk jeg da.
Fákur har forresten fått seg ny sal i dag:banana: !
Jeg kjøpte han for nesten 2 måneder siden, og har vært uten sal hele tiden. Nå fikk jeg en Globus Gloí på prøve, og den virker ganske så perfekt til han. Flott er den også! Ikke lett å finne sal til hest med rak rygg, det er bra sikkert.

Jag tycker att Ástunds vanliga enkla är väldigt fina. Ses på deras hemsida, finns många som säljer åtminstone i Sverige.

Da har jeg bestilt et svart hodelag fra Stübben. Håper det vil passe:). Skikkelig god service, ringte en butikk i byen her og de bestilte det inn fra leverandøren med en gang. Blir sendt som brev og i morgen kan jeg hente det her i byen:).

Vad roligt, hoppas det passar. Och vilken service!:banana: Trivs du inte med tyglarna (det gjorde inte jag) så passar som sagt stübbens kandartyglar perfekt. ;) Samma knäppning till bettet som på tränset, väldigt stilrent.

(Jag och min skogsmulle är noga med att inte skämma ut oss för de eventuella älgar som kan råka se oss:D )

Jeg sa jeg ville ha det uten tøyler hvis det gikk an. Jeg synes ofte islandstøylene blir så korte, også har jeg noen veldig gode svarte lærtøyler med litt fletting. Takk for tipset om kandartøyler hvis det ikke blir pent sammen:). Skal legge inn bilde av Fákur når han har fått det på:).

tindra5.jpg

Ett rundsytt specialbeställt av Ann-Marie Östbye. Matchande remontnosgrimma.

/Malin

Har också ett sånt! :)
stockholmsmastare.jpg

Och även detta:
pupp.jpg

I går skulle jeg ut å ri, og måtte jo se om jeg kanskje fant en neserem han kunne bruke. Det hele endte med at jeg prøvde et hodelag jeg har hatt til varmblods ridehest tidligere, og det passet! Det er et Hubertus med kombinert neserem, pent enkelt hodelag. Etter å ha målt litt på selve hesten også tror jeg vi ender med å bruke dette en stund. Stübben hodelaget blir mest sannsynlig for lite, så jeg må nok avbestille det. Greit for lommeboka mi, så kan jeg heller få prøvd litt forskjellig senere;).
Men tusen takk for bilder alle sammen:)!

Man beställer det personligen av A-M Östbye i Floda (googla så får du fram tel.nr.) och sen ringer man och tjatar några gånger för att få det. Det är väldigt snygga och otroligt slitstarka! Mitt exemplar är 10 år gammalt och ser näst intill nytt ut fortfarande! De är dock rätt dyra (ca 1300 kr för nackstycke, nosgrimma och tyglar).

/Malin

Det från Gold Medal hos Hööks, men jag spanar efter ett nytt, rundsytt.

Liknande trådar

Hästvård Undrar om noen har hatt inflammasjon eller annen skade i laddet mellan scapula og humerus i frambenen? Aven annen problematik der? Har...
Svar
3
· Visningar
242
Senast: Jeps
·
Utrustning Har tenkt å kjøpe disse støvlene, men usikker på hvilken storlek jeg skal ta. Er det noen som har støvlene og kan si om de blir videre i...
Svar
4
· Visningar
226
Senast: MimmiNO
·
Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
800
Senast: Freazer
·
Utrustning Hei, så jeg har skadet ankelen min og legen sier jeg må ha en støtteskinne på i hvertfall i 2 måneder... og siden jeg bare har en...
Svar
0
· Visningar
429
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka