Hvilken farg på utrustning til en borket häst?

K

KorsmoLappen

Har kjøpt meg ny häst og jag behøver en ny sadel til han, da den jeg har var for trang. Har noen noe godt forslag til farger på läder som er fine til hans farge? Gjerne også farger på sadeltilbehør også! :idea:

Vil også gjerne ha tips på merker/saler som sitter bra på en rak rygg med lite markert manke. Ganske grovt bygd! :) Skal bruke hästen til hobbyridning (skog & mark), lite hoppning och akademisk. Vil gjärne kjøpe rene sadler, som t.ex dressyr eller hoppsadel. Inte allround;)

Hemskt tacksam for alle svar :bow:

Bild på min älsklingskille:

borken1.jpg

Sv: Hvilken farg på utrustning til en borket häst?

Jag tycker att svart är snyggast, fast mörkbrunt hade nog inte heller varit fel. :)

Mörkbrunt hade nog jag kört på. Om man tittar noga ser man att manen är brun och inte svart. då tycker jag det blir snyggast med brunt.

Läcker häst föresten :d Jag älskar pannluggen :love:

Jag vet att Jacson har hoppsadlar av märket Santa Cruz. Dessa passar breda och raka ryggar och är mjuka och fina att sitta i. Nypris är ungefär 6500-7000 tror jag.

Senast ändrad av en moderator:

Åh, vilken läcker häst! :love:

Tror han blir jättefin i både svart och brunt, ta det du gillar mest!

Kan också rekommendera jacson-sadlarna.

Tack, alle ihop!!! :banana::bow:
Skal ta en titt på Jacson sadlerna, absolutt!!
:banana:

Min fd häst hade sån färg. Till honom hade jag svart och mörkt grön.

Måste hoppa in på tråden igen ! Din häst är så himla fin att jag bara smäller av ! :love:
Eftersom att han är såpass ljus tror jag i princip att alla färger passar. Det beror på vad du tycker är finast och vad du väljer för färg på sadel och träns (har du svart sadel+träns är det liksom inte så snyggt med brunt shabrak) :p
Hoppas att du hittar något som både du och hästen trivs med !

En snygg mahognyfärg hade också varit jättefint på hästen.
synergybild.jpg

bayardL.jpg

Oi! Tack for alle gode tips!! :banana:
Den siste sadelen med den fargen var skikkelig fin!! Har den fargen i westernsal til han. Skal legge ut bilde :love:

Liknande trådar

Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
800
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 261
Senast: Lobelia
·
Utrustning Hei, Jeg fryser så jeg funderer på å kjøpe en ridkjol. Har sett på Börjes, Hööks, Jacson og Horze sin modeller. Horze sin tror jeg blir...
Svar
12
· Visningar
1 471
Senast: Sibylla
·
Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 337
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp