fettso
Trådstartare
Det började i förrgår med att äldsta dottern Melissa 4 år fick huvudvärk.
Jag tänkte att det berodde på att hon druckit för lite och sedan tänkte jag inte mer på det.
Igår klagade hon oavbrutet på ont i huvudet och tog sig på pannan,under dagen var vi ute och lekte.
Helt plötsligt var hon borta och jag sprang runt som en galning och kunde inte hitta henne.
Fann henne inne på våran säng, sovande?Iaf okontaktbar, detta är en tjej som inte sovit middag på två år.
Bara ngn minut senare jämrar hon mamma och jag går in i rummet, då har hon kräkt ner hela sängen.
Hon skakar och är jättevarm och klagar igen på hemsk huvudvärk.
Jag tar tempen 38,2 inte så högt men hon får en panodil.
Jag dushar av henne och då är hon lite piggare men sedan blir hon som okontaktbar igen och ögonen håller på att falla ihop hela tiden.
Får iaf i henne dricka och hon somnar.
Sover ca 2h och vaknar och har hemsk huvudvärk.
Åker in till akuten och hon spyr direkt, dom kollar ej upp huvudvärken utan tittar henne i hals och öron.
Hon var röd i halsen och dom tog prover, visade på virus som alltid när dom inte vet vad det är.
Han sa att skulle vi vara oroliga för Hjärnhinneinflamation så tror han inte att det är det för då är barnen mkt sämre.
Men Melissa var ju jätterisig!Hon är i vanliga fall ett väldigt aktivt barn som också är väldigt social och pratar med alla.
Men hos läkaren sa hon inte ett knyst, hon var bara hopsjunken, när hon fick välja klistermärke fick jag ta åt henne hon var inte intresserad.
Vi skulle åka hem och ha uppsikt över henne.
Var uppe stup i kvarten hela natten och kollade henne.
Vid 02.30 ville hon ha dricka, drack 1,5 flaska och somnade om.
Vid 08.30 vaknar hon för morgonen och vill ha mer dricka.
Hon har ej kräkt mer men klagat på huvudvärk idag med, hon har feber även idag.
Men hon har kunnat äta och dricka bra och fått behålla det!
Ska man vara orolig över huvudvärken??
Jag tänkte att det berodde på att hon druckit för lite och sedan tänkte jag inte mer på det.
Igår klagade hon oavbrutet på ont i huvudet och tog sig på pannan,under dagen var vi ute och lekte.
Helt plötsligt var hon borta och jag sprang runt som en galning och kunde inte hitta henne.
Fann henne inne på våran säng, sovande?Iaf okontaktbar, detta är en tjej som inte sovit middag på två år.
Bara ngn minut senare jämrar hon mamma och jag går in i rummet, då har hon kräkt ner hela sängen.
Hon skakar och är jättevarm och klagar igen på hemsk huvudvärk.
Jag tar tempen 38,2 inte så högt men hon får en panodil.
Jag dushar av henne och då är hon lite piggare men sedan blir hon som okontaktbar igen och ögonen håller på att falla ihop hela tiden.
Får iaf i henne dricka och hon somnar.
Sover ca 2h och vaknar och har hemsk huvudvärk.
Åker in till akuten och hon spyr direkt, dom kollar ej upp huvudvärken utan tittar henne i hals och öron.
Hon var röd i halsen och dom tog prover, visade på virus som alltid när dom inte vet vad det är.
Han sa att skulle vi vara oroliga för Hjärnhinneinflamation så tror han inte att det är det för då är barnen mkt sämre.
Men Melissa var ju jätterisig!Hon är i vanliga fall ett väldigt aktivt barn som också är väldigt social och pratar med alla.
Men hos läkaren sa hon inte ett knyst, hon var bara hopsjunken, när hon fick välja klistermärke fick jag ta åt henne hon var inte intresserad.
Vi skulle åka hem och ha uppsikt över henne.
Var uppe stup i kvarten hela natten och kollade henne.
Vid 02.30 ville hon ha dricka, drack 1,5 flaska och somnade om.
Vid 08.30 vaknar hon för morgonen och vill ha mer dricka.
Hon har ej kräkt mer men klagat på huvudvärk idag med, hon har feber även idag.
Men hon har kunnat äta och dricka bra och fått behålla det!
Ska man vara orolig över huvudvärken??