huvudstång till montésadel

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Maddizz
  • Startdatum Startdatum
M

Maddizz

'Hej!
jag har en liten fundering.. om man vill använda en huvudstång när man rider hur fäster ni den i montésadeln som??

/Madde*

Sv: huvudstång till montésadel

Jag har kommit fram till att det bästa är att fästa en liten rem mellan öglan/ringen för käkfästet och den lilla öglan/ringen där förbygeln fästs och sedan dra remmen igenom fästet på huvudstången då...

Är det inte bättre att korrigera det problem som gör att hästen går på sniskan? Stärka upp ett ev svagare bakben (dressyrridning är utmärkt till det!) och kolla upp (och vid behov behandla) hästen muskulärt...

kotten skrev:
Jag har kommit fram till att det bästa är att fästa en liten rem mellan öglan/ringen för käkfästet och den lilla öglan/ringen där förbygeln fästs och sedan dra remmen igenom fästet på huvudstången då...

Men nu är det så att jag har en fransk montésadel o på dessa finns de ingen ring att fästa förbygeln i..

Ajdå... då blev d svårare... d sadlarna har väl som en rem för att fästa käken och d går ju inte sätta fast bara i den för då blir det inte tillräckligt stadigt...
Be en sadelmakare sätta i en ring?

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
272
Senast: Roheryn
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
447
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka