Cilla

Trådstartare
köpa rockard - check!
köpa sele - check!

men det var inget huvudlad med till selen. så min fråga är då vad man ska sätta på huvudet på hästen och vad för bett man ska använda?

Sv: huvudlag.

klart lättaset, så slipper ja köpa nytt. :D

kanske en otroligt dum fråga, men jag har aldrig köpt körsaker, så jag känner mig lite nybörjare.
samma typ av bett som nä'r jag rider då?

Jag kör på ett tredelat "ridbett" och det funkar kanon. Så länge hästen trivs med bettet, varför ska man byta?
Jag har ett körhuvudlag med skygglappar då jag tycker hästen koncentrerar sig bättre på arbete när hon har det på sig.

Japp, jag har samma huvudlag på mina oavsett om de rids eller körs. Jag ser inget skäl till att ändra till ngt annat bara för att de skall gå i vagn, såvida det inte finns ett behov av det dvs.

Kör med samma du, funkar pålle inte med det så får du pröva ngt annat då :)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 338
Senast: skiesabove
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en lite konstig fråga. Jag har letat häst ett tag och det har gått ganska dåligt. Men det var en häst som jag hade ögonen...
Svar
2
· Visningar
1 198
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur