Huva och schabrak, marinblått m. vit/röd passpoal

R

Roccopower

Hejsan!
Ska brodera huvor och schabrak till klubbens lag till våren, men har inte hittat några bra ännu. Dem bör inte vara speciellt dyra. Ska ha samma färgkombinationer som "Agria schabraken" då detta är våra färger. Någon som vet vart ifrån Agrias huvor och Schabrak är ifrån början?

Sv: Huva och schabrak, marinblått m. vit/röd passpoal

Kolla på sjöhagen Wear.
Dom schabraken ser typ ut som Agria och sen kan man nog få dem i vilka färger man vill :)

kollade deras hemsida men dem har inga bilder på schabraken.. vet du om dem har luvor också? för det fanns inga med på hemsidan..

På min data äre bilder på dem lite längre ner i menyn..
Vet faktiskt inte om dem har luvor den de borde de ju..

Har inte Whitaker sånna färger på luva och schabrak?

Jo det har dem ju, men tror de kanske blir lite dyrt, vi har en nystartad förening och inte så stor budget ännu. Men ska kika vad det kan kosta.

HL har ju, John Whitaker har två olika modeller (ena är sammeten som kostar 599 kr hos Skara och den andra i bomull, ser ut som Agrias schabrak, kostar 299 kr).

Hipps_n har ett schabrak för 155:- I färgen marin/vit/röd.

Vart kan man få tag på HL?

Sjöhagen har inte öronluvor men dom har som sagt schabrak i dessa färger till bra pris. Där kan du även få brodyr.
Dom har också bra klubberbjudande om klubbshop så du kan få jackor, täcken, schabrak, lindor osv i samma färg med brodyr.
Bra kvalité på sakerna, så mitt tips är Sjöhagen ;)

Vet du hur huvorna är i storlekarna? Vi har c och d-ponnyer i laget.. bör man beställa ponny eller full? cob fanns inte..

Jag har en luva från horsefield, den är väldigt normal i storleken tycker jag.

5772225.jpg

12526722.jpg

Mazarin har storlek full och baota stora öron, så jag vet inte riktigt om ni ska ha ponny eller full. jag skulle dock köpt full för om dom är för stora i öronen är det bara att sy in dom, så blir dom perfekta :) har jag gjort många gånger när jag hade en häst med små öron :angel:

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag ska bara säga först här att klinikbesök är inbokat på onsdag och jag sitter mest och har lite fredagsfunderingar om vad det...
Svar
14
· Visningar
1 946
Senast: Gimlan
·
S
Ridning Hej! Jag har en foderhäst genom ridskolan som jag sköter om rider en dag i veckan.. Hon är en maxad D-ponny & väldigt grov.. Mörkbrun...
Svar
1
· Visningar
955
Senast: SannasMichelle
·
Hoppning Har letat lite, men hittar ingen gammal tråd som kunnat svara på mina frågor. Jag har funderat på att köpa ett riktigt snyggt set av...
Svar
11
· Visningar
2 954
Senast: Hot_N_Tot
·
Utrustning Till min fux :) Ja, målet är ju att hon ska komma ut på lite lokala tävlingar, som 5 åring till våren -06 i både hoppning och...
Svar
15
· Visningar
1 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka