Har man husdjur så tycker jag det är underliga människor som klagar på dålig ekonomi. Djur är väldigt dyra och tär väldigt på ens ekonomi. Har man dessutom valt att ha häst/hästar ( ) ja då äts ens pengar upp. Fördel med att ha haft djur är att när man väljer bort det flööödar pengarna. Och har man som jag haft hästAR så är ingen sport dyr längre.(?) och undrar ärligt talat hur folk får det gå runt varje månad. Tänkte på det i dag när jag betalade fakturan på veterinärbesöket och behandlingen. Plus att jag ska till tandläkaren den här månaden också..men det går tack vare sparkontot! Har ni sparkonto? Hur lever ni? Jobbar? Pluggar? Sjuka?
Jag jobbar, inga barn hemma längre, är sambo, frisk och låga omkostnader. Köper det jag vill men ställer alltid 3 frågor till mig själv om jag står och fingrar längtansfullt på något. 1 Varför vill jag köpa det här. 2 Behöver jag det här. 3 Måste jag köpa det just nu. Otroligt sällan kommer jag till fråga 3.
Jag har sparkonto och sätter undan mycket varje månad. Vid lön sätter jag direkt av till sparkonto. Det som är kvar 2 dagar innan ny lön åker in också.