Hurdant träns?

Grålly

Trådstartare
Jag ska beställa ett träns med egen design, till min häst. Men jag vet inte hur jag vill ha det. Har funderat på flätat pannband, men har ingen aning om hur designen på sidostyckena ska se ut, eller hur fästena till bettet ska vara konstruerade. Vad tror ni skulle passa? Hur breda ska sidostycken och pannband vara? Jag har väldigt få bra ansiktsbilder, jag hoppas att de här duger.

http://www.pixbox.se/pic_show_id12234707.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id10622699.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id8849744.html

Jag vill inte ha mycket prål och silver, om något alls. Har inte bestämt mig om det heller.

Sv: Hurdant träns?

Kolla in www.mtshastsport.se finns en hel del olika modeller och du kan även designa ett eget och få det tillverkat helt efter dina önskemål

Jag har ju redan hittat stället jag ska köpa ifrån, frågan är HUR tränset ska se ut.

Vart beställer man ett träns med egen design? Hos en sadelmakare? Och vad kostar det ca?

Men du kanske kan få några ideer på hur du vill ha det :bow:

Ja, tack förresten för ditt svar, hade så bråttom så jag glömde bort att skriva det :o

Ja, men hemsidan du länkar till har ju mest tävlingsträns med massa silver, och jag är inte riktigt intresserad av SÅ mycket prål. :D

Har PM:at dig. Priset beror på, stället Mia L tipsade om är dyrare än där jag tänkt beställa ifrån, men det beror väl på vad man vill ha.

Ett av mina designade:

5522241.jpg

5522239.jpg

5522242.jpg

Sen måste du ju tillverka matchande brösta

5522244.jpg

Med tanke på bilderna du visat så skulle din häst passa riktigt, riktigt fint i ett träns med bredare sidostycken, det som varit väldigt poppis nu det senaste. Hööks har ett sånt.
Bredare ner till vid bettfästet och smalare högre upp.
Förstår du hur jag menar?

Beror ju på. Där jag tänkt beställa ifrån kostar det väl 4-500, beroende på hur mycket pynt osv, sen finns det ju ett par andra som designar och priserna varierar ju.

Ja, det hade jag inte tänkt på.. Och jag som HATAR ett rengöra läder.. Då kanske jag får fundera på oflätat. Jag vill i så fall nog ha V-format pannband, har någon bild på er häst i det?

Vart beställer man ett träns med egen design? Hos en sadelmakare? Och vad kostar det ca?

Klart du kan betsälla ett egendesignat träns hos en sadelmakare. =)
För en sadelmakare är egendesignat mumma..Alltid like roligt att gör något unikt.

Men ibland så så kostar det ju en del om man specialbeställer.
Du kan ju alltid beställa det av en sadelmakarelev under utbildning för att få ett bättre pris. =) :devil:
ett special beställt träns i 500 kr klassen är nog tyvärr inte särskilt kvalitativt..=(

Lycka till i ditt sökande till dig som startade tråden.

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 322
Utrustning Jag är ute efter ett träns som är svart med silverspännen, det ska vara metalldetaljer på pannband och nosgrimma och även det i silver...
Svar
10
· Visningar
1 631
Senast: Mary91
·
Utrustning Söker efter ett träns som jag har fått en bild i mitt huvud på. Har alltså inte sett detta i någon affär eller dylikt men jag söker...
Svar
7
· Visningar
1 389
Senast: BigEnough
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 716
Senast: Hedwig02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12