Sv: Hur?

Om du ger torrfoder kan du byta till kattungemat. Ger du burkmat kan du satsa på MJAU. Har du möjlighet att köpa Klass Köttkross kan du ge det för att fetta upp katten (innehåller 50% protein och 50% fett).

Detta behöver jag oxå hjälp med. Min katt (en perser) är 9 år, avmaskad o fullt frisk. Hon äter nästan bara torrfoder. Fast ibland äter hon lite grann av en sorts burkmat som heter "gorment gold".

Vad matar du katten med? Är den avmaskad? Frisk i övrigt? Hur gammal är den?

Katten är en 6-årig bondkatt...Hane. Har haft han sen han var kattunge. För ca ett halvår sen slutade han bara äta (fick hills torrfoder tidigare). Han har alltid ätit samma mat och tyckt om den mycket.
Han gick ner mkt i vikt o vi åkte in till veteriären med honom.. Han låg inne med dropp ett par dagar och repade sig sen,.. Men har aldrig börjat gå upp i vikt även om han har fri tillgång till sitt hills torrfoder och har även provat mjaus torrfoder. När han kommer ner till matskålen brukar vi ge mjukmat också, vi har provat det mesta. Sheba, Whiskas, Mjau och ica.. Han lägger inte på sig även om han äter lite mer, även om han fortfarande äter aldeles för lite.. Vi har nyligen flyttat, men detta började redan innan flytten så jag tror inte det kan ha med saken att göra...
Finns det ngt speciellt tillskott eller något man kan ge? Katten är avmaskad...

Är avföringen normal? Kräks han?

Det finns ett foder hos vet som de brukar ge till katter som har legat inne och som är lite svåra att få igång med ätandet. Det är ett blötfoder som min katt älskar. Lite dyrt men värt att prova några dagar för att se så att han äter ordentligt och sedan övergå till ett foder som är lite fetare. Finns också hos vet. Jag kör med specific den gula påsen tror jag det är som är den feta. Mina har ökat bra i vikt så jag måste börja att reglera hur mycket de får.

Annars får man uppsöka vet igen för att kolla så att allt är okej med tänder och svalg, men det kanske de gjorde då när han låg inne.

Jag vet inte hur hans avföring ser ut för han har ingen låda.. har inte märkt ngt. Idag kräktes han faktiskt men det är inget han brukar göra.. Fick ett exra gott foder när han hade legat inne som var lättätligt.. men han verkade inte gilla det så värst mkt mer än annat. Ska kanske tillägga att han har blivit mindre kelen och mer tjurig av sig..

Om katten har ändrat humör och sätt att vara skulle jag reagera och uppsöka en veterinär snarast för en riktig genomgång av katten.

Lycka till!

Det är lite upp och ner med hans humör, jag vet inte ifall det är inbillning. Tror det kan bero på att han blir lite tjurig när han inte äter tillräckligt för idag har han ätit lite mer och varit mer kelen.
Tack för alla tips :). Ska kolla på den där hemsidan!

Du kan hitta återförsäljare på deras hemsida.

Det är väldigt populärt hos mig. Har inte haft en katt som inte ätit deras köttkross och katterna har fått bra hull av det.

Men är inte köttkross till för hundar?
Fast katter kanske kan äta det iaf?

Men är inte köttkross till för hundar?
Fast katter kanske kan äta det iaf?

Köttkrosset kan ges till vilket köttätande djur som helst eftersom det bara innehåller diverse köttprodukter. Inga tillskott öht. Balansera upp det med vitamin- och mineraltillskott får man göra själv om man ger det i stor omfattning.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama