S

snoa_rover

Hej! Jag undra om ngn har några smarta tipps till mig som är 13 år och har ett 28 årigt connemara sto som är pigg för sin ålder?
Vad ska jag tänka extra på som har en lite äldre dam?


Älskar ju min häst och vill att hon ska må så bra som möjligt :love:
 
Sv: Hur?

jag har ett shettis sto som hunnit bli 35 år.(har haft henne i 26 år):love:

mina barn rider fortfarande henne, men det är uteslutande på hennes villkor(har hon ingen lust att bli riden så är hon lite "bråkig" och då slipper hon;) ).

jag är noga med att kolla hennes tänder och hennes hälsa, ungefär en gång om året får vet. "gå igenom henne" lyssnar på hjärta och lungor, kollar ben och leder och slemhinnor, och givetvis tänderna(fast dom kollar han varje gång han är här, blir iallafall minst var 6 mån.)

tänk på att inte låta en såpass gamal häst tappa hullet, det är svårt att få dom att lägga på sig igen. (fast givetvis får dom ju inte bli för tjocka heller :angel: )
 
Sv: Hur?

Tack så jätte mkt för tippsen :)
Jag ska tänka på allt du skrev, va jätte bra grejer!
 
Sv: Hur?

Är det Snoa Rover e Värnbergs Castor u Cheeri Rover du har? Fanns en dotter till henne på ridskolan där jag red, Melizza Betina Rover f 1990 e Corall-Li.

/Ida
 
Sv: Hur?

Ja det är det :)
Vad kul! Har du någon bild på Melizza?:love:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 586
Senast: Shaggy
·
Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 103
Senast: Shilton
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp