Sv: hur ...

min franska vädurs tös fick 11 ungar i sin första kull :eek: :crazy:

det sägs ju att första kullen ska vara måttlig sen andra kullen ska det normalt komma ut ännu fler ungar så vi får se om jag någonsin vågar ta ungar på henne igen :p

min dvärgvädurshona fick 3 st, tyvärr kan hon inte få några fler kullar p.g.a. hon fick ont i ryggen av dräktigheten

hennes dotter fick i sin första kull 3 st och nu är hon omparad och i slutat av maj kommer det förhoppningsvis några tottisar :love:

Senast ändrad:

Jag har en löwenkanin dåh. :)

Hon har fått 12 kaninungar på tre kullar...
Kull 1: 3 ungar
Kull 2: 4 ungar
Kull 3: 5 ungar

Vågar inte para henne fler gånger. Nästa gång blir det la 6 bäbisar, det verkar ju som om hon följer ett mönster . :angel: :crazy:

Löwen/rex
Kull 1: 6 ungar
Kull 2: 5 ungar

Dvärgvädurskorsning
5 ungar

japp men eftersom det var hennes första kull så överlevde "bara" 8 st eftersom hon inte hade fler spenar. naturen fick ha sin gång

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Therese Danielsson har hästar, getter, katter, kaniner och höns. Men för att ha råd försäkrar hon bara hästarna och sätter en gräns för...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·
Däggdjur Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
0
· Visningar
564
Senast: Stinaelin
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: Efwa
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
559
· Visningar
13 125

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Passar inte med min hund :(
  • Skällande hundar
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat