Hur vet man vem sm har rätt?

Huff

Trådstartare
För ett par dagar sedan ville en för mig främmande person i stallet (bekants bekant) känna igenom min häst lite eftersom hen tyckte att han stod konstigt, visst, sa jag och fick då omdömet att hästen är sned i korset, spänd i ryggen och låst i bogen. Min ordinarie massör (diplomerad hos Axelsons) respektive equiterapeut (medlem i svenska equiterapeutförbundet) har inte sagt ett ord mer än att han är något snedmusklad. Fick ingen vetskap om vilken ev. utbildning denna person har, hörde bara att hen varit yrkesverksam med hästar länge på bl.a. välkända anläggningar på landet, men personen framstod ju som kunnig för mig som inte vet något om massage.

Vem ska man lyssna på då...? :confused:

Sv: Hur vet man vem sm har rätt?

Jag tycker du ska ta ut din ordinarie och berätta vad denne nye sagt. Man kan ju hoppas att de blir någotsånär överens, annars är det trist.

Prata med dina ordinarie om vad personen sagt, om de sagt att hästen är snedmusklad så är det kanske samma som att den är sned i korset tex, bara uttryckt annorlunda.

Om du inte tycker att du får något vettigt svar från ordinarie kan du väl ta ut en annan med bra referenser för en second opinion.

Kunde hen visa o såg du det den visade?

Jag tycker att det verkliga kunnandet bland massörer o även ET i de flesta fallen är ganska uselt.
Vad upplever du själv när du rider?

Jag anser att hästen ger kvittot på behandlingarna o märker man ngn skillnad är det bra. Jag tar bara ut dessa om jag anser att det finns ngt diffust fel

Jag berättar sällan ngt till en massör. den ska hitta felen. endast EN har gjort så o där var behandlingen oxå gynnsam.
Det var en äldre kvinna som var lite klurig. Hästarna visade dessutom uppskattning. Hon var inte utbildad på Ax......

Senast ändrad:

Det ena tar väl inte ut det andra? Fråga din ET om varför hästen är snedmusklad så kanske du får samma svar som den andra personen gett...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Tillbaka