Hur vet man om stoet är dräktigt?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare annonsen
  • Startdatum Startdatum
A

annonsen

Jag funderar på en sak och hoppas ni kan hjälpa mig!??

Hur vet man om stoet är dräktigt?
Dvs. Om den blir betäckt via naturlig betäckning vid brunst, hur vet man då om stoet tagit sig?

Om stoet tagit sig, kan den fortsätta få ny brunst sedan?

Sen undrar jag en sak till;
Om stoet brunstar vid nästa brunstperiod och man betäcker om på nytt, kan ett ev. foster ta skada av det då? Dvs om man inte vet om hästen tagit sig och vill göra ett försök till.

Ge mig lite tips och råd. Vill även veta när man kan kolla via ultraljud och sånt där för att konstatera om stoet är dräktigt, men även om man kan märka på fler sätt om stoet tagit sig.

Sv: Hur vet man om stoet är dräktigt?

Man kollar med UL. Betcker man om så ''kastar'' dom ofta det första fostret i så tidigt skede.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 086
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 652
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 231
Senast: Hazel
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 628
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka