Hur vet man när den perfekta tidpunkten har kommit?

Sv: Hur vet man när den perfekta tidpunkten har kommit?

Titta runt lite på annonshemsidor, på anslagstavlor och liknande. Det står OFTA "Hundvakt sökes" "dagmatte sökes" osv, så visst är det ett tillvägagångssätt.

Allt går om man vill. (och tro mig, har man väl fått hem en bedårande liten fyrbening som man ser att skulle bli "perfekt" om man bara kämpade lite, då vill man)

Kan ju säga hur jag tänkte. Funderade noga i ett år och kikade förstrött på omplaceringar för att bilda mig en uppfattning om vad som säljs egentligen.

Mitt liv innan bestod av kaninuppfödning och tävlan så idiotförklarad och bunden är jag van vid sedan 16 år tillbaka.

Men jag anser att ÄLSKAR man djur över allt annat sedan barnsben ( jag hävdar starkt det finns i mina gener då jag har bönder på båda sidor;)) Ja då löser sig alla problem.

Men valp ville jag ej ha då jag har nog av tygblöjer o potta med lilltösen här hemma.

För mig är hund så mycket mer av bundenhet och jobb men så mycket mer man får! Nya vänner och en helt annan drivenhet då man alltid har ngt att öva eller finslipa med en hund! Jag älskar naturen men hade oturen få en man som skulle kunna leva i en bur med en kopp kaffe och en laptop så nu har jag ngn att dela naturen med igen!

Din mamma verkar ju vara på din sida. Finns någon möjlighet att hon kan ta hunden under nollningen om du börjar plugga?
Så gjorde en fd klasskompis till mig, tog inte hem hunden förrän efter nolle-p.
Å andra sidan finns studenter som klarar nollningen med hund alldeles utmärkt också. En av våra nollan i år var hyfsat aktiv under nolle-p och hade en 14veckors schäfervalp. Exakt hur vet jag inte, han var med ibland men inte jämt (gissar på att det finns ngt sambo eller liknande där iof) men visst går det att lösa.

Jag hade också ångest inför hundköpet och fick höra att "hund ska man inte köpa innan man har skaffat barn, man binder upp sig så mkt osv osv" Jag kontrade med kommentaren "jamen då får vi väl ta och skaffa barn samtidigt då!" Inte seriöst dock men då blev de tysta :angel:

Utgång etc får man ju planera lite, men hemmafester, då brukar vår hund följa med!

* Kan inte bo var som helst eftersom hundar inte är tillåtna i alla lägenheter (andra hand) och säkerligen totalförbjudna i studentkorridorer
Då får du se till att läsa vid SLU i Uppsala och söka boende i Gälbo. Såhär står det på deras hemsida:

"Campusområdet är Sveriges hundtätaste studentområde och för att tillgodose även våra fyrbenta hyresgästers behov så har vi byggt ett helkaklat utrymme där hyresgästerna kan duscha sina hundar."

Så där går det hur bra som helst att ha hund! Jag som (tyvärr!) inte har hund känner mig nästan i minoritet ;)

Då får du se till att läsa vid SLU i Uppsala och söka boende i Gälbo. Såhär står det på deras hemsida:

"Campusområdet är Sveriges hundtätaste studentområde och för att tillgodose även våra fyrbenta hyresgästers behov så har vi byggt ett helkaklat utrymme där hyresgästerna kan duscha sina hundar."

Så där går det hur bra som helst att ha hund! Jag som (tyvärr!) inte har hund känner mig nästan i minoritet ;)

Fast det är inte där jag ska läsa utan isf på UU.. :(

Är det någon som vet om man får ha hund om man hyr av Vasakronan? Eller rättare sagt, om man får ha hund i deras lägenheter :D

Fast det är inte där jag ska läsa utan isf på UU.. :(

Är det någon som vet om man får ha hund om man hyr av Vasakronan? Eller rättare sagt, om man får ha hund i deras lägenheter :D

Jag läser vid UU, och bor i lilla sunnersta (uppsala akademiförvaltning http://www.uaf.uu.se/index.php?pageId=29. Studentbostäder för både SLU och UU studenter, var och varannan har hund, de som inte har hund har katt;). Inga kaklade duschar, men ett otroligt trevligt område med naturen runt knuten (bokstavligen, jag har 10 meter sen är jag i skogen/på fälten. Kan gå i timmar utan att hunden behöver sätta en tass på asfalt (i princip).).

Ska du bo i uppsala har jag säkert möjlighet att hjälpa dig med hundvakt om du behöver, jag har korta dagar och definitivt ingen nollning:angel: samt en hund som älskar alla andra:)

Edit: Visst är duscharna kaklade, men de är väl främst tänkta till tvåbeningar:p

Senast ändrad:

Jag läser vid UU, och bor i lilla sunnersta (uppsala akademiförvaltning http://www.uaf.uu.se/index.php?pageId=29. Studentbostäder för både SLU och UU studenter, var och varannan har hund, de som inte har hund har katt;). Inga kaklade duschar, men ett otroligt trevligt område med naturen runt knuten (bokstavligen, jag har 10 meter sen är jag i skogen/på fälten. Kan gå i timmar utan att hunden behöver sätta en tass på asfalt (i princip).).

Ska du bo i uppsala har jag säkert möjlighet att hjälpa dig med hundvakt om du behöver, jag har korta dagar och definitivt ingen nollning:angel: samt en hund som älskar alla andra:)

Edit: Visst är duscharna kaklade, men de är väl främst tänkta till tvåbeningar:p

Men herreguuud, jag som nästan bestämt mig för att inte ta någon valp :eek: Jag har helt bestämt inatt när jag låg och funderade och vägde allting med och mot varann, men nu blir det ju alldeles och fullkomligt ruckat.

Men gud vad gulligt erbjudande :love: Jag kanske PMar dig någon gång i slutet på sommaren 2010 då så kanske jag har en schäferslyngel som vill ha sällskap ;) :D

Men herreguuud, jag som nästan bestämt mig för att inte ta någon valp :eek: Jag har helt bestämt inatt när jag låg och funderade och vägde allting med och mot varann, men nu blir det ju alldeles och fullkomligt ruckat.

Men gud vad gulligt erbjudande :love: Jag kanske PMar dig någon gång i slutet på sommaren 2010 då så kanske jag har en schäferslyngel som vill ha sällskap ;) :D

Haha, förlåt:o Gör det;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
833
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 009
Senast: Milosari
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 452
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2