hur vet jag att jag har rätt sittben??:P

K

Kallblod

Okej en gång för alla nu, hur ser jag att jag har rätt sittben då jag rider lätt??:)

Sv: hur vet jag att jag har rätt sittben??:P

Det enklaste sättet är att snegla ner på ytterbogen, när den är i bakre läget ska du sitta ner.

Det enklaste sättet är att snegla ner på ytterbogen, när den är i bakre läget ska du sitta ner.

Okej så då jag rider i höger varv ska jag sitta ner då vänster ben är i det bakre läget helt enkelt?:D för att va jätte säker på att jag inte lär mig fel igen :rofl:

Jag har en häst som nästan känns som hon haltar om jag inte sitter på rätt sittben när jag rider lätt, så det är lätt att veta ;)

Så känner jag med i ena varvet, men enligt min tränare så säger hon att jag sitter på rätt även fast det känns så konstigt:crazy:

Jag tittar hellre på innerbogen, så att sitta när det yttre är i det bakre läget måste vara samma som att sitta när det inre är i det främre läget? :D

Jag tittar hellre på innerbogen, så att sitta när det yttre är i det bakre läget måste vara samma som att sitta när det inre är i det främre läget? :D

Ja lr hur? :) det var så jag hade lärt mig :D

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
515
Senast: Cattis_E
·
Ridning Jag behöver råd. Jag har köpt en 5 åring som inte är riden jättemycket. Nu har jag märkt att varje gång hon börjar bli trött stannar...
Svar
13
· Visningar
1 524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka