Hur var det med unghästens behov?

Contest

Trådstartare
Håller på att räkna foderstat till två unghästar (2 och 3 år) och kommer inte ihåg hur det var man räknade med den beräknade vuxenvikten och nuvarande vikten. Var det så att MJ ska räknas efter den beräknade vuxenvikten och mineralerna räknas på nuvarande vikten, eller kommer jag ihåg fel?
Någon som kan hjälpa mig?

Sv: Hur var det med unghästens behov?

MJ beräknas efter beräknad vuxenvikt. Mineralerna räknas efter det MJ du kommer fram till. Ex 0,4*MJ = gram Ca och så vidare.

Tack för svaret!
Ca, P och Mg vet jag ska räknas efter MJ men selen+evitamin räknas väl efter hästens vikt? Ska man då räkna efter nuvarande vikt eller den beräknade vuxenvikten?

Selen och e-vitamin beräknar du från hästens nuvarande vikt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 471
Senast: animalasia
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 429
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar