Hur vänja katterna vid aktiveringsleksak?

De brukar fatta. Har haft en exakt likadan. Katt 1 tog 5 minuter på sig att fatta. Katt nummer två tog 1h på sig att fatta och katt tre tog ett par dagar... Men då hjälpte vi inte katt tre på något sätt utan hon fick kolla på de andra katterna och till sist förstod hon.

Var du nöjd med modellen på den @Marty? :)
Ja, jag var nöjd :). Dessvärre förstod ju den som behövde banta den där bäst av alla så hon gick inte riktigt ned som jag hoppats. Men den fungerade bra annars. Nu har jag gett den till en kompis då mina klarar av fri tillgång.

Jag kanske hade skaffat den som är mer som ett högre torn om jag behövde ha någon liknande igen. Tror den är lite klurigare. Vår tjockig kunde nästan äta lika fort som ur en vanlig skål till sist :banghead:

En sån här jag med. Behövde inte vänjas in, det gick bra ändå. Alla tre fattade snabbt.

Ett enkelt sätt att förlänga ättiden tycker jag.

Hittills har jag bara haft den framme medan jag vart på jobbet och de har ätit det som trillat ut från tunnlarna men ser inte ut som de grävt fram så mycket mer.
De får fortfarande sina vanliga tre mål om dagen så förhoppningsvis är de inte vrålhungriga. En skål med torrisar under dagen var betydligt mer uräten så hoppas tjockisen slutar äta för ätandets skull :)

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 214
Senast: GoLightly
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 707
Senast: Jamienoble
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 321
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV