Det var viktigt för mig därför att jag har tidigare erfarenheter av, och även har läst rätt mycket om, hur förbannat heteronormativa många är i den yrkeskåren. Jag ville inte behöva förklara saker som har med genusuttryck och liknande att göra.Vad intressant. Alltså, ingen hemsida hittills har ju avslöjat något om huruvida personen definierar sig som feminist eller ej. Varför var det viktigt för dig och hur kom du fram till att de de facto var feminister?
Att det finns feministisk psykologi, kändes ju rätt självklart. Då borde det även finnas feministiska psykologer. Den jag gick hos - de är några stycken som har en gemensam verksamhet - hade lite text om sina utgångspunkter på sin hemsida, Bland annat att vi lever i en genusmaktordning och att det har betydelse för hur vi förstår oss själva, typ. Plus att de ger lite kurser och föreläsningar på ungefär den typen av teman.
Vid första träffen sa jag att jag hade valt stället därför, och under tiden jag gick där var det inte vid något tillfälle något som skavde när vi pratade om sånt som har med kön och genus och sånt att göra.