Aliche
Trådstartare
Min mamma har bestämt sig för att skaffa hund igen och vill då göra någonting fint så hon vill ta en hund från någon organisation som förmedlar hemlösa/vanskötta/bortglömda hundar. Det spelar ingen roll om det är i Sverige eller utomlands utan det som är viktigt är att hitta en seriös organisation som tar ansvar för sina adoptioner och sin förening. Så vilken väljer man och hur ska man veta vilka som är seriösa och inte? Mamma bor i Skåne men om det finns någon bra förening i annan del av landet så är hon öppen Är det någon här som köpt eller adopterat från typ Hundstallet eller Hundrondellen?
Alla övriga tips och råd är mycket varmt välkommna!
Hon har haft hund hela sin uppväxt (schäfer) och vi hade New Foundland när jag växte upp så hundvana finns även om den är några år gammal, jag rekommenderade henne att försöka hitta några hundkurser att gå både själv innan och självklart sen med nya hunden. Hon letar efter något halvstort med medel-mycket motionsbehov då hon bor på landet men är lite över 60 nu så hon har inte riktigt samma ork som när man är yngre Hon går gärna några kurser som inte kräver supermycket spring från hennes sida utan mer fokuserar på mental stimulans och lydnad. Jag har inte haft hund sen jag va liten så jag tänkte det är bäst att fråga Buke-oraklet!
Alla övriga tips och råd är mycket varmt välkommna!
Hon har haft hund hela sin uppväxt (schäfer) och vi hade New Foundland när jag växte upp så hundvana finns även om den är några år gammal, jag rekommenderade henne att försöka hitta några hundkurser att gå både själv innan och självklart sen med nya hunden. Hon letar efter något halvstort med medel-mycket motionsbehov då hon bor på landet men är lite över 60 nu så hon har inte riktigt samma ork som när man är yngre Hon går gärna några kurser som inte kräver supermycket spring från hennes sida utan mer fokuserar på mental stimulans och lydnad. Jag har inte haft hund sen jag va liten så jag tänkte det är bäst att fråga Buke-oraklet!