Hur välja vagn? För o nackdelar...

Sv: Hur välja vagn? För o nackdelar...

Det är skillnad på blöt och torr snö. Här i Dalarna är det oftast en helt annat typ av snö jämfört med i Kiruna, tex.

Tro mig det blir blötsnö även i Villis, tar lite längre tid dock :D

Ungefär när man har sommar i sydsverige ;)
 
Sv: Hur välja vagn? För o nackdelar...

:confused:

Har jag aldrig varit med om med UJ, min brorsdotter åker i en sådan och dom bor i Vilhelmina och har en stuga i Kittelfjäll.

Har aldrig fastnat så mycket snö att vagnen riskerat att välta .

tackar, då ska jag byta till en sån, för teutonia är värdelösa:devil:
 
Sv: Hur välja vagn? För o nackdelar...

Har en likadan som dig, däremot tycker jag den är otroligt lätt att styra, har téstat en massa barnvagnar & denna var rena drömmen.
Förutom problemet med blötsnö & som du skriver, bromsar som är sega.
 
Sv: Hur välja vagn? För o nackdelar...

Vi är väldigt mycket inne på en 3-hjuling, eller en med 4 och svängbara fram, men inte en sån med jättesmå hjul fram...
och vi har kommit fram till att vi vill ha en vagn med sittvagn som man lägger en mjuklift i, inte en som man byter hela insatsen mellan ligg o sitt...

hittade en Brio med svängbara hjul fram, men den kunde man inte ha en mjuklift i sittvagnen och det vill vi kunna... sing tror jag modellen hette, man kunde inte lägga ner sittdelen fullt ut...

någon annan 3-hjuling som rekommenderas?
 
Sv: Hur välja vagn? För o nackdelar...

Dock ingen 3-hjuling men...
EL 360 har hyfsat stora hjul (4) och är en kombi. Jag provkörde den i affären och tyckte att den verkade rolig!
 
Sv: Hur välja vagn? För o nackdelar...

Dock ingen 3-hjuling men...
EL 360 har hyfsat stora hjul (4) och är en kombi. Jag provkörde den i affären och tyckte att den verkade rolig!

vet inte riktigt vad det är för vagn, inget märke jag sett i "våra" affärer??
 
Sv: Hur välja vagn? För o nackdelar...

Vi fick en vagn av mina föräldrar:love::bow:
Fick välja den själva dock. Blev en Emmaljunga.
Jättefin och väldigt hög och bra (vi är långa båda två så)
Var mycket grejer till den också (köpt begagnad) Skön och köra.
 
Sv: Hur välja vagn? För o nackdelar...

Absolut ingen stor varukorg, vi ska inte lasta på halva huset eller halva affären på vagnen.

Jag har en kombivagn och det räcker att handla 1 L mjölk och en limpa så känns det tvärtfullt. Jag undviker att handla om jag har bara barnvagnen. Det är så smidigt på ICA för kundvagnarna där har små babystolar :bow: Då kan man handla på rikigt.

För vem orkar typ lägga sig på golvet hela tiden för att lägga saker i korgen under vagnen och det lär ju ta 100 år sen att plocka upp allt.
 
Sv: Hur välja vagn? För o nackdelar...

Nu var det ett tag sedan jag hade ett litet barn, men jag valde den vagn jag tyckte var snyggast - helt enkelt! Jag ville ha en som var stilren, utan en massa nallebjörnar och annat tjafs. Efter att ha ratat en den ena Emmaljungan/Brion efter den andra och t.o.m. tillslut köpt en Emmaljunga som åtminstone var grå, men inte riktigt rätt - så fick jag syn på denna: http://www.hesba-kinderwagenfabrik.com/. Så den fick det lov att bli! Sambon var ganska less på mig där ett tag, men vi lyckades sälja den första vagnen så alla blev nöjda och glada. Hesban var dessutom perfekt eftersom den var liten nog att få plats i den minimala gamla hissen som fanns i vårt hus. Och att det är en stegrande häst på den gjorde ju inte saken sämre!
 
Sv: Hur välja vagn? För o nackdelar...

Jag har en kombivagn och det räcker att handla 1 L mjölk och en limpa så känns det tvärtfullt. Jag undviker att handla om jag har bara barnvagnen. Det är så smidigt på ICA för kundvagnarna där har små babystolar :bow: Då kan man handla på rikigt.

För vem orkar typ lägga sig på golvet hela tiden för att lägga saker i korgen under vagnen och det lär ju ta 100 år sen att plocka upp allt.
Näe, varukorgen är ju mer för att köra hem matkassarna från affären sen - oumbärligt för oss som inte har bil :) I affären tar jag antingen barnet i sele/sjal och kör vanlig kundvagn (medan barnvagnen parkeras utanför) eller så får jag klara mig på en sån där liten dras-på-golvet-kundkorg.

Men som sagt, har man inte bil är det ett absolut måste med en rejäl varukorg som man också kommer åt bra. Där har våra rejäja begagnade Emmaljungavagnar varit super.
 
Sv: Hur välja vagn? För o nackdelar...

Men emmaljunga är ju så himla låg? det är ju som att dra barnet nere på marken.. stoppar ni in matkassarna fulla i korgen alltså?

Kan inte fatta hur det får plats när jag ser en sån vagn framför mig?
 
Sv: Hur välja vagn? För o nackdelar...

Men emmaljunga är ju så himla låg? det är ju som att dra barnet nere på marken.. stoppar ni in matkassarna fulla i korgen alltså?

Kan inte fatta hur det får plats när jag ser en sån vagn framför mig?
Men det finns väl en massa olika modeller på Emmaljunga? Vår bästa är en liggvagn från 80-talet, där kan jag till och med ställa in vår enormt otympliga kattbur när vi är på resande fot :D. Eller babyskyddet. Den är rejält hög mellan korg och varukorg.

Även de nyare som vi haft (en Classic och en Edge) har varit bra att lasta. Ja, minst två FULLA matkassar klämmer jag in där under.
 
Sv: Hur välja vagn? För o nackdelar...

LÄNK

Klicka i högermenyn på City Cerox 360

Den hade dock mindre hjul än vad jag mindes :)
 
Sv: Hur välja vagn? För o nackdelar...

:confused:

Har jag aldrig varit med om med UJ, min brorsdotter åker i en sådan och dom bor i Vilhelmina och har en stuga i Kittelfjäll.

Har aldrig fastnat så mycket snö att vagnen riskerat att välta .

Säger detsamma, vi har en UJ tvillingvagn. Och här i Skåne är det sällan något annat än "plusgradersnö"!

Till Ts, vill jag annars ge tipset att tänka ut vad som är viktigt för er i er användning av vagnen. Ska den vara lätt att ta upp för trappor, in i bilen, ha med på bussen, gå i skogen med osv osv.

Det finns ju mängder med vagnar idag så det är lättare om man vet lite vad man letar efter. En modell är kanske robust och bra, men tar man bilturer varje dag är det kanske bättre med en vagn man inte behöver vara två för att få in i bilen osv.

/Timsetim
 
Sv: Hur välja vagn? För o nackdelar...

Jo, den har vi tittat på :) skulle dock vilja ha lite större hjul fram än den har isåfall!!
Gillar Brio Sing, förutom att man inte kan fälla den i liggläge tillräckligt för att ha mjuklift i.. :( finns det ingen sån vagn, men som man kan fälla tillräckligt ? ;)
 
Sv: Hur välja vagn? För o nackdelar...

Men du kan väl välja om du vill ha liggdelen eller sittdelen på den vagnen?

Jag har en Happy med mjuklift, den har snart Rasmus vuxit ur! När vi är ute och knatar och han är vaken så har jag en liten kudde med mig så han kan sitta i mjukliften.

Jag tror att när han blir så stor att han ska sitta upp, så kommer han inte sova speciellt mycket heller i vagnen (If går den att fälla fullt)

åker vi bil t.ex. så är det väldigt sällan han sover, det är om vi sätter honom i bilstolen och åker när det är sovdags.
 
Sv: Hur välja vagn? För o nackdelar...

jo, man kan välja sittdel eller liggdel på den vagnen! men av dom grejer vi har kommit fram till som vi vill ha med en vagn så är en att vi vill ha:
- en vagn med sittdel som vi lägger en mjuklift i, så vi inte behöver 2 insatser att byta mellan och mjukliften är bra att ha att bära in barnet i ifall den sover o man är iväg nånstans :)

- vi vill helst ha 3-hjuling, eller 4-hjuling med svängbara framhjul, dock ej för små...

- vagnen ska bli så liten som möjligt när den fälls ihop :)

kan man måttbeställa vagnar nånstans ;)
 
Sv: Hur välja vagn? För o nackdelar...

Se till att sambon styrketränar så bygger du en häng-anordning på honom så du kan lägga bebisen i :angel:

Med ett hjul i fram så de avlastar lite, så klickar du baa loss de från sambon sen och så lägger du ner det i en liten väska som t.om går att ha nere vid fötterna i bilen :idea:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
2 965
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: seahawk
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
18 130
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
698
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp