hur uttalas horsehage?

Status
Stängd för vidare inlägg.

PrittePuff

Trådstartare
japp, ni ser rubriken..

vill veta hur jag ska säga det innan jag går till butiken och stammar fram nåt konstigt.. :p

Sv: hur uttalas horsehage?

horsehage uttalas på engelska. "Horse" vet du väl hur man uttalar sen uttalar du inte "h". Och sista delen "age" är också engelska. Allt i ett utan h:et i mitten.

tack! *hihi* jo, horse vet jag hur jag utalar, men det var just det sista hage, tänkte att det inte skulle sägas som svensk "hage" iaf.. ;)

När jag bodde i England uttalade man inte h:et i mitten i alla fall, men det finns kanske en försvenskad version. Vad vet jag, jag kör med hur vi sa i England.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
659
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
626
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar