Hur utformar jag ett gåvobrev för häst?

Blomskan

Trådstartare
Ska skänka tillbaka min häst till den gamla ägaren. Hur skriver jag och vilken information bör finnas med i dokumentet?

Egentligen inget mer än att du namn pnr (adress) ger hästen reg nr till namn pnr adress. Därefter undertecknar ni dokumentet. Detta får samma juridiska värde som ett kvitto.

Vill ni ha en överenskommelse görs den på samma sätt som ett köpeavtal.

Därefter skickar ni in om ägarbyte.

Lägger till att namnteckningarna ska vara bevittnade av två vittnen. Var lite för snabb :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 604
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 168
Senast: 13579vas
·
Juridik & Ekonomi Jag har hamnat i lite av en soppa med en hemsida jag handlat på. Först dröjde varorna, de kom först när jag pausat fakturan på Klarna... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 106
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka