MikaTela
Trådstartare
Du är ute och går med din hund. Du kikar en ttjej fram bakom några buskar eller dylikt och säger:
"Håll in din hund, min är inte snäll mot småhundar nämligen!"
Tjejen hade tydligen en amstaff också som om det spelar roll.
Min första tanke är att visst tack för varningen jag håller in min hund och flyttar mig en aning längre ut på gångvägen om det är möjligt.
En hade tydligen svarat:
Nähä? Som om det är mitt problem?
Min tanke runt det hela är att det kvittar väl vems problem det är.
Jag ser det som en schysst varning och som ger en en chans att förbättra mötet så det inte blir en big deal.
Jag vet ju inte vad som har gjort den hunden elak mot småhundar - vem vet den kanske har blivit attackerad av en liten hund. Jag tycker oavsett så kan man väl visa respekt mot varandra?
Men tydligen inte, när jag säger detta så är JAG en dålig hundägare som ger hundar dåligt rykte! Är jag det bara för jag tänker steget längre.
Hur hade ni tänkte och agerat?
"Håll in din hund, min är inte snäll mot småhundar nämligen!"
Tjejen hade tydligen en amstaff också som om det spelar roll.
Min första tanke är att visst tack för varningen jag håller in min hund och flyttar mig en aning längre ut på gångvägen om det är möjligt.
En hade tydligen svarat:
Nähä? Som om det är mitt problem?
Min tanke runt det hela är att det kvittar väl vems problem det är.
Jag ser det som en schysst varning och som ger en en chans att förbättra mötet så det inte blir en big deal.
Jag vet ju inte vad som har gjort den hunden elak mot småhundar - vem vet den kanske har blivit attackerad av en liten hund. Jag tycker oavsett så kan man väl visa respekt mot varandra?
Men tydligen inte, när jag säger detta så är JAG en dålig hundägare som ger hundar dåligt rykte! Är jag det bara för jag tänker steget längre.
Hur hade ni tänkte och agerat?