Hur tusan..

Diabetikern

Trådstartare
Ska jag få min lilla hund att låta bli kattmaten i stallet och få henne att äta hundmaten hemma?

Hon är bedrövlig. Finns det kattmat (torr) framme så är hon där. Så fort man vänder ryggen till så passar hon på den lilla tjyven.

Kvittar vilken tidpunkt man åker dit. Tidig morgon eller sent på kvällen. Har testat att ta med mig lite hundmat men se.. inte då. katterna uppskattade den dock rejält :rofl:

Kan ju inte hålla på och flytta katternas mat hela tiden näre man är där. (inte mitt stall är bara inackorderad)

Hon har alltid varit lite kinkig med maten den här hunden. Inte lätt att få henne övergödd inte.

Ganska aktiv hund långa promenader lite hjärngympa. Knappt nånting hemma själv

Bara det här nesliga kattmatsproblemet. Hon äter mindre och mindre hemma och ger sig på att stjäla mer och mer mat i stallet.

Jag har testat att köra ganska mycket hjärngympa med henne innan vi ska till stallet bara för att se om det är det hon är ute efter men icke.

Någon som har något tips på vad jag kan göra? :)
 
Sv: Hur tusan..

Ställa upp kattmaten från golvet, där jag antar att den står. Vi hade samma problem hemma att hunden äter upp kattmaten. Inte när någon är i samma rum men så fort man går därifrån och jag ser inte mycke annat att göra än att ställa upp kattens mat om man inte har tid att kolla hunden.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 133
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 879
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 068
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp