Hur tror ni det blir?

W

Wiiie

Tror ni att det kommer bli som förra året då många tävlingar på våren ställdes in/flyttades fram? Här är det iaf lite snö å fruset i marken.. man börjar ju bli lite orolig även om det bara e slutet på februari..:crazy:

Sv: Hur tror ni det blir?

Jag tror (och hoppas) att det kommer vara lugnt i år iom att det inte ligger några tävlingar så tidigt på våren som det har gjort tidigare.

Jag tror inte det är någon fara, inte i Skåne iaf.
Det var vår här förra veckan och precis när vi hade bestämt att vi skulle ut och hoppa terräng till helgen i Gärds (där det tydligen var helt perfekt), så blev det vinter igen och massa snö :mad:

Men nu är det plusgrader igen och det försvinner nog rätt fort. Så om det bara kan hålla sig varmt sen är det lugnt. :)
Problemet här i år är att alla tävlingar ligger på rad och sen kommer nästan ingenting förren till hösten, om man inte vil åka jättelångt. Det är lite tråkigt...

Vädret är ju jättekonstigt här i V-götland. Ena sekunden är det 14 minusgrader och nästa sekund är det varmt igen och snön smälter bort. Så hinner den inte smälta bort helt utan kvar blir ett islager och så kommer kylan igen och det blir jättehalt!

Nu är det varmt igen och snön vräker ned, mars nämar sig med stormfart och jag är orolig för att säsongen blir försenad som förra året.

Det är samma sak här i Örebro.
Igår vräkte det ner massor!! Men det är strax under nollsträcket och verkar hålla sig där så jag hoppas att det inte blir mer snö nu...:banana:

Jag ska ev. iväg på en weekendkurs i FT uppe i Hofors i april...men det är ju snart...och jag vill ta med mig min unghäst så jag kan ta FT-kortet där...hehe...jag hoppas på vår då kan jag säga.

Jag tror det.
Nu är det iofs bara början på mars, men om vädret fortsätter vara som det är kommer det iaf säkert vara dyngblött i backen ett bra tag.

Ja, vädret är ju verkligen växlande, men nu känns det som att det är på väg åt rätt håll, tycker du inte? Vi hade dressyrtävling senast igår, och det funkade ganska bra... om man bortser från hur min skimmel såg ut på benen när vi skulle starta ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nångång i januari/februari 2023 så blev det väldigt blött i markerna där jag bor och översvämningar lite här och var. Jag läste...
Svar
5
· Visningar
386
Senast: Lingon
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Görel
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 474
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 209
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023