Hur transportera?

Iris71

Trådstartare
Ska upp till klinik på onsdag för den äckliga bärrnadsrötan (blir ju aldrig av med den!!!:eek::mad:) med en 7 månaders kille och hans mamma. Hur ska jag transportera dem? Mamman är svårlastad och mer eller mindre slänger sig av transporten vid urlastning.

Vid pålastningen tänkte jag stoppa in lillkillen först och sen får nån hålla i honom inne i transporten medan vi går på med mamman

Men hur göra vid urlastning? Vem ska jag ta först? Stoet har väldigt väldigt bråttom ut.

Poblemet är att om jag tar ut mellanväggen har jag ju inget att fästa kedjerna bak i och det känns dumt då hon har så bråttom ut! Men hon kastar sig inte så länge hon sitter fast utan det är mer att hon backar väldigt väldigt fort då man backar ur henne, liksom ryggar springande ;)... Men det går väl inte att köra med mellanväggen? För visst måste jag väl ha fölet löst. Han har aldrig åkt transport förut.

Sv: Hur transportera?

jag tycker du ska ha kvar mellan väggen i. lasta bebinsen först men sätt inte fast honom förrens mamman e inne (om i fall hon kommer brotande in eller kastar sej ut så den lille ej hänger sej. när stoet e inne bind upp båda 2 å ha hö påse elle rnått så dom har nått att göra. vid urlastning. öppna båda samtidgt. å försök hålla kvar bebisen inne så länge osm möjligt går de ej så låt dom backa ut ihop så rjorde vi med våra ston med föl. vi la dock upp fullt med halm framför fram bommarna så bebisen ej kan hänga sej eller gå över bommen. vi band upp våra bebisar när dom var 5 månader gamla i släpet så dom ej kunde nända sej elle rnått

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Dottern tävlar ridskoleponny. I höstas åkte vi några gånger och då tog lastningen 5-10 min men han gick på tillslut. Igår var han en...
Svar
0
· Visningar
1 741
Senast: Ninnurur
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 213
Senast: Juli0a
·
Utrustning Min lilla 3-åriga welshponny har visat sig vara en mardröm att transportera. Hon hade bara åkt en gång som föl när vi hämtade henne i...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 965
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar