Hur tränar NI?

desiree

Trådstartare
Hur tränar ni ryttare er själva inför tävlingar. Det pratas ju mycket om hur man tränar sina hästar, men hur noga är ni på att träna er själva? Kondis, styrka osv.

Sv: Hur tränar NI?

Just nu inget- för jag tävlar endast lite lokalt...
Men förr när jag tävlade mycket så tränade jag en hel del!
Kompleterade upp de muskelgrupperna jag var svag i på ett gym!
Det var faktiskt jättebra... fick mycket hjälp! Jag sa var jag var svag och vad jag behövde bli starkare och gymet la upp ett träningsschema efter det!
Jag tycker personligen att alla ryttare (åtminståde de som tävlar i de högre klasserna) bör kompletera sin ridning med annan träning!
Hästen ska ju vara i tävlingskondition, men vi då?

Problemet är väl ofta tid, den räcker helt enkelt inte till att gå till gymmet också.
Mockning och ridning ger ju en hel del, och gå terrängbanor för den delen också.
Jag promenerar och cyklar med ett par av mina hästar som omväxling. Har ett jobb där jag rör mig en hel del också.

Problemet är väl ofta tid, den räcker helt enkelt inte till att gå till gymmet också.
Mockning och ridning ger ju en hel del, och gå terrängbanor för den delen också.
Jag promenerar och cyklar med ett par av mina hästar som omväxling. Har ett jobb där jag rör mig en hel del också.

Usch! Varför ska du ta upp sånt?? :angel:
Tränar då inte alls lika mycket som hästen men försöker hålla igång hyffsat. Promenerar och cyklar ofta som transportmedel men är uselt tränad jämfört med hästen!!

Jag tränar ingenting...el jo som vanligt och det består av mest cykling, promenader med hunden.

Promenerar med hunden efter en kuperad motionsslinga. Rundan brukar ta ca 45 min. Är det riktigt pissigt väder, blir det en kortare sväng.
Cyklar till stallet, vilket är 5 km enkel väg, brukar kännas ganska motigt att cykla hem efter att man har gjort stallet och ridit(möra ben). Det är den träning, jag hinner med.

promenerar varje dag till och från stallet, vilket är en bit. Tränade förut på gym, men tiden räckte inte till och defenitivt inte nu med två hästar.

Tävlar inte, men tränar ju iaf. Under höst och vårterminerna så cyklar jag till skolan (2,5 km, uppförsbacke hela vägen hem) Springer mycket, både med ponnyn, hunden och själv. Mockar, lastar hö/halm/ensilage, leder pappas tjur, (mycket armmuskler) sittups, rygglyft, skrattar (mycket magmuskler) mm, ganska varierande med andra ord :smirk:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För en trygg och lyckad undersökning är det viktigt att hästen förbereds inför veterinärbesöket. Hetlevrade och oroliga hästar är...
Svar
0
· Visningar
89
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka