Hur träna

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Battin
  • Startdatum Startdatum
B

Battin

Där jag bor är det vägar med mycket trafik. De flesta vägarna är av asfalt också. Jag har närma till en bana för körning där. Jag har också möjlighet att få hästarna ridna 2-3 gånger i veckan. Hur hade ni lagt upp träningen under dessa förhållanden?

Sv: Hur träna

Det beror ju helt på vilket träningsskede hästen är i, vad det är för häst och så vidare.. Går ju inte att säga generellt.

Det är två hästar som är under uppträning. 4 samt 1,5.

4åringen kan du ju bara hålla igång, åk in och kör jobb, gärna rakbana om det finns på den banan du har, två dagar i veckan. 1 åringen... Tja, den ska ju helst gå varje dag långsamt för att få mil i benen, ridning är den ju för ung för och även om det är bra för ligament så är det ju svårt att träna konditionen på asfalt... Du får nog räkna med att åka mycket till banan med den om du ska träna den själv.

Jag ser vissa problem med det, ja. Jag får nog sätta den i uppträning hos någon. Sedan kan man kanske träna den själv när den väl har grunden och mest skall gå jobb.

Har du ingen möjlighet att byta stall till ett där det finns bättre träningsmöjligheter eller närmare till ev. travslinga/bana?

Att byta stall var det bästa jag kunnat göra för mina hästar ;)

Nej, jag har stallet hemma och vill ha hästarna där. Det går att rida i omgivningarna för där finns mycket ridvägar men ibnga direkta körvägar. Jag har en bana som ligger 1 km bort och en som ligger 4 mil bort. Jag kanske kan köra på dessa och sedan rida hästarna på ridvägarna emallan banjobben?

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: Cattis_E
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 268
Senast: Lady_S
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 667
Senast: Lejanna
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 530
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka