milly
Trådstartare
Jag har en 3årig nsv bruks valack som är en väldigt cool häst i temperamentet men han är ju ung och osjälvständig... Han är cool med bilar som passerar men idag passerade 2st HD mc's och han blev rädd och stirrigt snurrade runt och tog ett panikhopp framåt. Jag behöll lugnet och det gick bra men jag vill genast ta tag i problemet och börja jobba på det.
Det bästa sättet är väl att låta en orädd/van häst gå före som lär honom? Och givetvis att han ska lita på MIG - jag håller på med NH/ledarskapsövningar men är relativt nybörjare och det finns brister där...
Jag funderar på om stallägarens sambo skulle kunna köra med fyrhjulningen och med den öva på att få honom mindre rädd för den typen av fordon?
Hur har ni gjort? Han ska jubli en trygg körhäst...
Hur ska jag bete mig när han blir rädd? Bara behålla lugnet och låtsas som inget?
Det bästa sättet är väl att låta en orädd/van häst gå före som lär honom? Och givetvis att han ska lita på MIG - jag håller på med NH/ledarskapsövningar men är relativt nybörjare och det finns brister där...
Jag funderar på om stallägarens sambo skulle kunna köra med fyrhjulningen och med den öva på att få honom mindre rädd för den typen av fordon?
Hur har ni gjort? Han ska jubli en trygg körhäst...
Hur ska jag bete mig när han blir rädd? Bara behålla lugnet och låtsas som inget?