Hur tolkar ni detta?

thelonelyone

Trådstartare
Hur skulle ni tolka det när en hund konstant har sin mun vidöppen? Detta gäller både inomhus och utomhus, vid alla temperaturer och aktiviteter. Enda gången hunden stänger munnen är för att svälja/fukta tungan.
Munnen är öppen utan att hunden flåsar/flämtar/hjässar.

Se bild

Bifogade filer

• 4B83BDC6-2AD2-4D82-A3A3-11406CE92A9E.webp
    4B83BDC6-2AD2-4D82-A3A3-11406CE92A9E.webp
    182,2 KB · Visningar: 74
Jag skulle tolka det som att det är läge att ringa till veterinären och be om en undersökning, för att se vad det beror på. Eftersom det finns så många olika möjliga förklaringar till det så kommer ingen här kunna veta exakt vad felet är, och även om någon vet det så är det inte orimligt att tro att det är något som behöver veterinärens hjälp för att bli bra. Så, ring veterinären och så hoppas vi på att det är något lättåtgärdat :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 790
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 719
Senast: s957
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 712
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar