Hur tidigt kan man dräktisghetsundersöka??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Shettis_tjej
  • Startdatum Startdatum
S

Shettis_tjej

Mitt lilla shettissto blev troligen tjuvbetäckt för ca en månad sen. det blev ett missförstånd då en tjej i stallet skulle låna hem en valck, men det visade sig vara en hingst... Nu har det som sagt gått en månad och för några dagar sedan märkte jag att hon stod annorlunda, hade hårda och lute större juvrer, var allmänt trött och reagerade då man klämde på magen. dessa var typiska tecken på att hon var dräktig förra gången. När kan en veterinär kolla dräktighet som tidigast?? :confused:

Sv: Hur tidigt kan man dräktisghetsundersöka??

Var det en månad sen kan du lugnt kolla nu, på 17:e dygnet efter betäckning är ganska normalt i vanliga fall.

Sv: Hur tidigt kan man dräktisghetsundersöka??

Enligt min veterinär så skulle man spruta dem inom 30 dygn.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 556
Hästvård Jag har en 5 åring som aldrig varit en het häst men lagom framåt och arbetsvillig. Han är stor, 170+ och har vuxit länge och ganska...
Svar
2
· Visningar
1 474
Senast: niikon92
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 022
Senast: sandrafors
·
E
Avel I september/oktober köpte vi in en ny ponny till ridskolan, en b-ponny mest troligt korsning mellan welsh och shettis, född 2005 (enl...
Svar
16
· Visningar
2 140
Senast: Aliil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka