Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vilka ohyggligt gräsliga ouppfostrade hästar ni verkar ha....
Om man är så less på sin häst att man har lust att slakta den,,,, så har man förmodligen brustit i sin uppfostran/träning av sin häst, eller så är hästen farlig, och bör - slaktas. eller säljas till någon mer kunnig person kanske....
vilka ohyggligt gräsliga ouppfostrade hästar ni verkar ha....
Om man är så less på sin häst att man har lust att slakta den,,,, så har man förmodligen brustit i sin uppfostran/träning av sin häst, eller så är hästen farlig, och bör - slaktas. eller säljas till någon mer kunnig person kanske....
när mina hästar testar, så testar dom om det kan gå att slippa undan arbetet,,, testa att bara gå på tygeln några steg,,, den andra hästen är bara två och testar om det går att bestämma håll i tömkörningen idag kanske? Värre än så blir det nästan aldrig,, visst, en stegring från unghästen som vill välja håll har det blivit, men hon lärde sig då att det var mycket jobbigare att bråka än att låta mig välja håll....
min häst var hingst till han var 3, och han har ALDRIG, sen han var några veckor gammal, ens FÖRSÖKT sig på att trycka upp i väggar, bitas eller sparkas,,, jag kan inte förstå hur man kan hålla på med hästar om detta är "vardagsmat",,,,
Min unghäst har varit hingst ganske länge och får ofta tillbaka de takterna i sig. Då testar han genom att försöka bita mej, trycka upp mej mot väggen vid borstning, bocka och stegra vid uppsittning, hugga mej vid utfodring, gå över mej när jag leder honom osv osv..
Usch vilken hemsk häst det låter som jag har ! Tur är han helt underbar i ridningen och vid lastning, no problemas alls :P
Hur var det från början med din häst? Testade han dig? Hur?
Min häst vill jag ofta slakta nu mer