Hur stora är 11:orna?

Maja_Kandi

Trådstartare
Ja en sån här tråd måste vi ju ha! Letade och letade men hittade ingen sen förut.


Koronn Mr Jack blir sex månader imorrn, så jag passade på och mätte honom idag!

Hela 132 cm i manken! :D

Bak mätte jag inte, men den är betydligt högre... :grin: Han är inne i en fulfas just nu och är lite allmänt seg och trött = misstänkt växtvärk! Än så länge går han klockrent i sina bröders fotspår, himla intressant att ha dem att jämföra med! :p
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Min Everest, 8 månader drygt är 142 cm i manken. Jättestor!! Detta på en ras som är runt 155cm som vuxna..
Linka också hon 8 månader, ca 130 cm i manken. Samma ras..
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Mätte min senast när han var ca 7 månader (?) och resultet var då 1,39 cm i mankhöjd. Tror han ligger ganska normalt och jag hoppas verkligen han tänker bli mindre än sin 170+ höga mor:angel:
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Min tös är nu 6 månader och 132cm i manken och 135 bak.. Borde bli större än sin mor på 152cm. (Läs hoppas)
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Jag mätte min i förrgår, han mäter hela 146 cm och är ganska överbyggd. Han blir 8 månader 1/1. Dock fin i hullet och välmusklad...
E: Bravour - Cortus.
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Sist jag mätte min var han 134cm, men det var 27/11 och då var han 6 månader.

Ska ta med mätpinnen till honom nästa gång jag åker och hälsar på, blir intressant att se vad som hänt på en månad, tidigare har jag mätt honom ungefär varannan vecka. Hälsade på honom igår och då såg han ut som en dragster! :p
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Mätte Dahlia idag!! Hon är ca 8,5 månad nu, och mätte 147cm fram och 153cm bak... e. Cashmir ue. Grannus
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Sist jag mätte min lilla tjej var hon 7 månader och 142 cm (nu är hon 8 månader men jag har inte mätt henne igen). Hennes mamma var 143 cm när hon var 8 månader och hon är idag ca 165 cm som 4-åring (snart 5...)
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Japp, det är hon:) Hon är e: Heartbeat-Corlensky G. Jaaa, vad ska man säga om hur hon är...;) Hon är ganska tuff, men absolut inte dum. Hon kan tex stå och bocka och skrika i boxen när man ska släppa ut henne på morgonen, men så fort man kommer in i boxen blir hon lugn, kommer fram och sänker huvudet för att man ska kunna ta på grimman. Hon testar en del när det är nya saker som händer, men ger sig ganska snabbt (iaf hittills...) Jag upplever nog sammanfattningsvis att hon har åsikter om det mesta, men anpassar sig till/accepterar nya situationer relativt snabbt. För övrigt är hon oerhört reaktionssnabb:D
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Jag har ingen mätkäpp och golvet inne på lösdriften är allt annat än plant :p
Men jag gissar att Walle är runt 130 cm fram och 140 cm bak!
Han är 7 månader och har en liten mamma (under 160 cm)
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Mätte min fölis idag. Nu är han drygt 7 månader. Han hade samma mankhöjd som sist, 134 cm. Däremot är det VÄLDIGT tydligt att han växt bak, där var han 142 cm! :eek:
C-ponny på framänden och D-ponny bak! :D
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

tänkte att min hönapöna kunde få vara med född 30/3 ca 146 i manke , 148 bak.
E: Rausing-weltmeyer....
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Reine (Shooting Star-Bayron) var 135 cm som 6-mån. Och då är stoet endast 160 cm själv! När han föddes var han 90 cm så att de är små när de föds verkar inte påverka 6-mån höjden :)
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Hingst 8 månader: 135 manke 139 rumpa. Mamma är maxad D-ponny o pappa 167 cm.
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Mätte min Celia 7 månader gammal idag, hon är 139 fram, bak glömde jag bort att mäta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp