Status
Stängd för vidare inlägg.

ryttareochhast

Trådstartare
Hej! Hur stor häst ska jag köpa?
Jag är 13 år gammal, ca 170 cm lång och väger runt 55 kg.
Jag satsar på tävling, främst dressyr.

Mina föräldrar har sagt att det finns möjlighet att köpa 2 hästar, en kan alltså vara mindre än den andra.
Har hittat en maxad D-ponny, viktbärande och bär upp långa bra. Hon är en renrasig Lipizzaner och är alltså maffig i modellen. Känns som att rida en storhäst.
Har även hittat en annan storhäst på ca 162 cm. Lätt i typen, sportmodell.

Som sagt så finns det möjlighet att köpa båda hästarna. Men är D-ponnyn för liten?
Tacksam för svar! :)
 
Om den är maffig så behöver det inte se oproportionerligt ut även om det är en D-ponny. Hade den däremot varit väldigt smal och nätt över ryggen och bålen så kanske du skulle se för lång ut. Provrid och be någon fota dig när du sitter på så ser du hur det ser ut. :)
 
Jag tror inte alls att en rejäl D-ponny är för liten, men om dina föräldrar är hästkunniga så borde de ju kunna säga hur det ser ut, precis som ägaren. Sen får du ju känna efter själv, om det känns som att du har för långa ben tex?
Får jag fråga om det är din första häst, och varför ni i så fall vill köpa två en gång?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
814
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 628
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 119
Senast: mamman
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp