Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
jag har 1,5 ha till en stor och en liten häst.
Det är JÄTTE lite...tyckte att det såg mycket ut när vi köpte men räkna med mist 3 ha per häst om man ska ha någorlunda stora vinter och sommar hagar sen om du oxå ska anlägga paddock så behövs ytterligare mark.
1 ha är alldeles för lite för att ha hästar på enligt mig, om man intve har en möjlighet att arrendera osv.
1 ha det är ju alltså ett område på endast 100 x 100 m .
vi har 28 ha på våran gård, för 4 hästar just nu, och då kommer vi få flera stora vinterhagar så man kan byta mellan så slipper det bli lerigt, och två stora sommarbeteshagar.
sen så har vi mkt skog och resten av åkrarna ska vi ta eget hö på .
vi har gott om plats för paddock och rundcorall och ja allt som ska byggas *så glad*
Okej, men om man inte ska ha bestehagar, bara rasthagar, och inte tänker försöka odla eget hö och sådär? Om jag tänker på gården där jag har mina hästar inhyrda, så är det inte så himla stort areal som hästarna tar upp tycker jag?
Ett tunnland är ett halvt hektar. dvs 5000 kvadratmeter eller 50x50meter
Till den som skrev om rasthagar...
Jag tycker att hästen ska ha minst ett hektar att gå på, sommar som vinter, många rasthagar är för små!!!!
(jag vet att det inte alltid är genomförbart, men ....)
Hästmänniskan
Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av.
Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.