Hur stor skillnad i passform Rhino eller Rambo wug?

Alexandra_W

Trådstartare
hästen extremt svår hitta täcken med bra passform på. Rambo wug är so far det enda som funkat. So far so good - men de har ett hopp mellan ofodrat och 200 gram.

Rhino däremot finns i wug och 100 gram.

Så hur mycket skiljer egentligen i passform? Något trängre i bogen men hur mycket då? I övrigt?
 
Kan inte svara på Rhino, men min som också fungerar väldigt bra med Rambo Wug har fått ta över ett 100 gr Amigo utetäcke men en storlek större än vad hon har egentligen. De är ju också tightare skuret fram men ett storlek större passar jättebra framtill även om det hänger och är lite för baktill, men det har jag inget problem med. Bättre det än för tight fram.
Min är bred över bogarna, så samma täcke i hennes vanliga storlek hade inte fungerat.
 
Är det amigo med wug eller vanliga?

Amigo med vanlig skärning sitter bra rent allmänt. Men det trycker på manken för henne (jätteknepig manke). Har ett sånt med liner för att just ha ett 100 gram men blir inte riktigt bra. Går bra några dagar men sen klapprar tänderna när man tar på täcket eller justerar det tyvärr. Därför jag skulle vilja ha ett wug även i 100 gram (har ju Rambo i 0, 200 och 370 gram)
 
Är det amigo med wug eller vanliga?

Amigo med vanlig skärning sitter bra rent allmänt. Men det trycker på manken för henne (jätteknepig manke). Har ett sånt med liner för att just ha ett 100 gram men blir inte riktigt bra. Går bra några dagar men sen klapprar tänderna när man tar på täcket eller justerar det tyvärr. Därför jag skulle vilja ha ett wug även i 100 gram (har ju Rambo i 0, 200 och 370 gram)
Var det mig du frågade?
Jag har haft ett tjockare Amigo Wug i vintras och vanligt skurna nu sista tiden. Båda en storlek för stora. Amigo Wug gillar jag inte på någon häst, det sitter för tight fram, tror det är spännet som sitter för högt upp, men det har funkat med en storlek för stort, hade aldrig gått med riktiga storleken.
 
Är det amigo med wug eller vanliga?

Amigo med vanlig skärning sitter bra rent allmänt. Men det trycker på manken för henne (jätteknepig manke). Har ett sånt med liner för att just ha ett 100 gram men blir inte riktigt bra. Går bra några dagar men sen klapprar tänderna när man tar på täcket eller justerar det tyvärr. Därför jag skulle vilja ha ett wug även i 100 gram (har ju Rambo i 0, 200 och 370 gram)
Det fanns ju ett Wug i 50 gram i guldfärg för några år sedan i butikerna. Kolla om du kan hitta begagnat? Annars wug 0 gram men något under?
 
Var det mig du frågade?
Jag har haft ett tjockare Amigo Wug i vintras och vanligt skurna nu sista tiden. Båda en storlek för stora. Amigo Wug gillar jag inte på någon häst, det sitter för tight fram, tror det är spännet som sitter för högt upp, men det har funkat med en storlek för stort, hade aldrig gått med riktiga storleken.

Menade dig, om det som satt okej var wug eller vanligt. Men av det du beskriver går amigo wug helt bort då. Min frökens problem är ju dels manken - dels att så mycket ”stryper” :/ Om man går upp i storlek så stramt i bogen (iom åker bak).

Ska vara då en storlek för stort amigo wug då men då är risken det glider och trycker i bogen.

Bah. Varför kan inte Rambo bara göra ett 100 gr wug för
 
Det fanns ju ett Wug i 50 gram i guldfärg för några år sedan i butikerna. Kolla om du kan hitta begagnat? Annars wug 0 gram men något under?

Haken då är vad ha under. Vi har ju inte hittat något förutom Rambo wug som alls fungerar riktigt.

Jag har ett WB med halvhals som är 100 gr. Men det funkar inte mer än några dagar heller. (Om man byter med set och vanligt amigo och baken eller Rambo wug så det blir max två dagar i sträck med amigo eller WB går det okej men..)
 
Har iallafall tidigare funnits i 100 g om du beställer från HW själva (Irland/UK)

Hittar inget ens på HWs sida? Inte hittat något beg heller? Har inga problem beställa från utlandet om täcket sas bara finns. Men alla sökningar drar blankt mellan lite (0 gram) och medium (200 gr). Annan skärning finns Rambo i t ex 100 gram men hittar inget wug :/
 
Kollade HWs sida och de har Rambo wug i 0, 200 och 400 gram samt 250 och 450 gr varilayer.

Amigo wug i 0, 200 och 400 gr

Rhino wug i 0,100, 200 och 400 gr

:/
 
Hittar inget ens på HWs sida? Inte hittat något beg heller? Har inga problem beställa från utlandet om täcket sas bara finns. Men alla sökningar drar blankt mellan lite (0 gram) och medium (200 gr). Annan skärning finns Rambo i t ex 100 gram men hittar inget wug :/

Som sagt, jag vet de facto att de tidigare hade 100 g. Det var precis när Amigo Wugen kom ut på marknaden, då frågade jag S-bergs om de kunde ta hem efter att ha kollat på HWs egen sida att 100 g fanns där men S-bergs hade bara 0 och 200, och de kunde de göra. De skrev även när jag påtalade önskan om 100 g att de skulle kolla om de skulle ta hem det framöver för att ingå i standardsortimentet. Sen köpte jag ett annat ändå i slutänden men ja - det fanns då men har väl utgått då om det inte finns nu.
Om det utgått i HW originalsortimentet efter så pass kort tid som Amigo Wug funnits så gissar jag att det inte sålde tillräckligt.
 
Jag minns inte när Amigo Wug kom men för ett och ett halvt år sen fanns inte 100 gram iaf i wug.

Men gissningsvis säljer Rambo sämre sen amigo utökade modellerna, och generellt så HW utökar ju Rambo-sortimentet men med andra modeller. Många vill ju inte ha wug heller eftersom de flesta nu för tiden vill kunna ha hel hals osv? Och gärna liner-system. Jag tillhörde ju dem tills jag fick den här damen...

Kunde de bara komma med en wug-liner vore ju problemet löst. Men inte ens det.
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 718
Senast: Ace
·
Utrustning Har ni behövt gå upp i storlek på tjockare utetäcken från HW? Pållen har inte använt sitt 200 gs täcke på några år (sedan han var typ 5...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: HannaZ
·
Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 713
Senast: Liten
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 429
Senast: Niki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp