Hur stor hage?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare pzyhr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 727
P

pzyhr

Hur stor hage bör man ha till två hästar på lösdrift för att mockning av hagen inte ska behöva vara nödvändigt?

Sv: Hur stor hage?

Väldigt stor enligt mej, kanske 2 hektar beroende på hur många år de ska stå där.
Men eftersom det ändå lär bli mkt skit så småningom skulle jag ändå rekommendera att mocka hagen, om man har en stor hage kan man mocka i sektioner, inte nödvändigtvis allt varje år, men hålla efter.

Man ska självklart mocka, eftersom de lär hålla sig till intill ligghallen ganska mkt oavsett yta. Inte hela hagen, men på toaletterna:grin:

fast 2 hektar är väl inte väldigt stor? min minsta är på 1,5 (vinterhage) och jag skäms nästan över det... trots att jag bara har 2 hästar :D

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 275
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några... 2
Svar
22
· Visningar
1 409
Senast: Blyger
·
Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
956
Senast: Lejd
·
Hästvård var inne på klinik igår med min häst då han fått sig en sparkskada i hagen, röntgen såg fin ut men ultraljudet kunde man se en liten...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: casio01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat